autor: Szymon Liebert
Nowe przygody Riddicka kontynuacją, a nie rozszerzeniem
Znamy nowe informacje dotyczące oczekiwanego projektu o przygodach Riddicka, postaci wykreowanej w dwóch filmach fantastycznych (Pitch Black, Kroniki Riddicka). Dotąd nie byliśmy pewni czy nowe dzieło Starbreeze będzie tylko odtworzeniem pomysłów znanych z pierwowzoru, czy też pełnoprawną kontynuacją. Dzisiejsze doniesienia mówią wyraźnie: Assault on Dark Athena to więcej niż tylko remake.
Znamy nowe informacje dotyczące oczekiwanego projektu o przygodach Riddicka, postaci wykreowanej w dwóch filmach fantastycznych (Pitch Black, Kroniki Riddicka). Dotąd nie byliśmy pewni czy nowe dzieło Starbreeze będzie tylko odtworzeniem pomysłów znanych z pierwowzoru, czy też pełnoprawną kontynuacją. Dzisiejsze doniesienia mówią wyraźnie: Assault on Dark Athena to więcej niż tylko remake.
Dowiedzieliśmy się, że przejście przygotowanej przez twórców ponadprogramowej kampanii, ówcześnie pomyślanej jako mały dodatek, zajmie nam bite 10 godzin. Miałaby ona także zawierać nie tylko nowe poziomy, ale i zupełnie niespotykane wcześniej elementy rozgrywki, będąc w rzeczywistości kontynuacją fabuły znanej z podstawowej wersji gry. Dostęp do nowych przygód Riddicka otrzymamy od razu. Prócz tego, potwierdzono zaimplementowanie zupełnie nowego trybu zabawy sieciowej, rozgrywanego na pokładzie statku Dark Athena.
O zawartości nowej kampanii donosi także serwis Big Download, który przygotował relacje z prezentacji gry. Całość rozpoczyna się od przebudzenia się Riddicka na pokładzie statku Dark Athena. Od tej chwili musimy przedzierać się przez rozmaite lokacje, ukrywając się i sporo kombinując. W grę wchodzi chociażby wykorzystywanie różnych paneli kontrolnych. Na naszej drodze napotkamy także roboty. Po powaleniu jednego z nich, będzie można wykorzystać go jako tarczę i broń jednocześnie. Co ciekawe, możliwe ma być także przejęcie nad nimi kontroli, za pomocą rozmieszczonych w różnych miejscach komputerów. W takiej sytuacji pokierujemy bezpośrednio naszym tymczasowym podwładnym, aż zostanie on poważniej uszkodzony.
W czasach gdy na przejście danego tytułu wystarcza zaledwie kilka godzin, jak chociażby w przypadku Quantum of Solace, dziesięciogodzinna kampania jest więc już czymś znacznie więcej niż tylko małym rozszerzeniem. Firma Atari, w zaprezentowanym oświadczeniu cytowanym przez serwis GamerCyte, wskazuje, że bonusową zawartością w Assault on Dark Athena będzie nie wspomniana nowa kampania, ale „stare” Kronik Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay, oczywiście w odświeżonej wersji.
Na pewno jest to w pewnym stopniu zabieg marketingowy, jednak długość nowej kampanii pozwala mieć nadzieję na pełnoprawną kontynuację. Cała sytuacja wynika podobno niejako z wcześniejszych problemów ze znalezieniem wydawcy. Produkt został porzucony przez Activision Blizzard jakiś czas temu, jednak twórcy nie zrezygnowali z niego i prowadzili dalsze prace, dodając coraz więcej zawartości. W końcu grą zainteresowała się firma Atari.
Ponadto, do opublikowanych niedawno zdjęć, dodać należy jeszcze gorący zwiastun filmowy, który przybliża nam nieco klimat tego projektu. Chropowaty i nieprzyzwoicie niski głos Vina Disela, wcielającego się ponownie w Riddicka, na pewno zrobi wrażenie na niejednym fanie poprzedniej części, tym bardziej, że bohater wypowiada monumentalne kwestie zapowiadające moc wrażeń. Ekipa ze Starbreeze, jak można wnioskować z powyższych informacji, nie próżnowała.
Tytuł powinien pojawić się w pierwszym kwartale 2009 roku, chociaż nie znamy konkretnej daty. Gra ma zostać wydana na PlayStation 3, Xbox 360 oraz komputery osobiste.