Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 stycznia 2010, 18:30

autor: Piotr Doroń

Nowe plotki o Fallout: New Vegas [news zaktualizowany]

Naszą wiedzę na temat Fallout: New Vegas spróbował poszerzyć jeden z użytkowników serwisu GameSpot, który przedstawił na łamach forum kilka interesująco brzmiących plotek. Ich źródłem jest rzekomo artykuł o Fallout: New Vegas, mający być tematem kolejnego numeru magazynu Game Informer.

O Fallout: New Vegas – nowej odsłonie kultowego cyklu, zapowiedzianej przez Pete’a Hinesa z Bethesda Softworks w kwietniu 2009 roku – nie wiedzieliśmy jak dotąd zbyt wiele. Pewnym było tak naprawdę tylko to, że kolejne dzieło studia Obsidian Entertainment (m.in. Neverwinter Nights 2, Star Wars Knights of the Old Republic II, Alpha Protocol) zostanie utrzymane w podobnym stylu, co Fallout 3. Naszą wiedzę na temat New Vegas spróbował poszerzyć jeden z użytkowników serwisu GameSpot, który przedstawił na łamach forum kilka interesująco brzmiących plotek.

Ich źródłem jest rzekomo artykuł o Fallout: New Vegas, mający być tematem kolejnego numeru magazynu Game Informer. Przedstawiciele Bethesda Softworks oficjalnie określili poniższe informacje mianem spekulacji, niemniej jednak ich ostateczna weryfikacja nastąpi dopiero wraz z rozpoczęciem sprzedaży konkretnego wydania GI (najprawdopodobniej chodzi tu o numer marcowy).

Użytkownik „elkinsj” zasugerował w swym poście, że w Fallout: New Vegas zastosowany zostanie trik znany z Dragon Age: Początek. Mianowicie, w chwili kreacji bohatera otrzymamy możliwość wybrania historii jego wcześniejszego życia. Dla przykładu podana tu została historia chińskiego agenta, który brał udział w atakach wymierzonych w Amerykanów. W zależności od tego, jaką opcję wybierzemy, początkowe kilka godzin zabawy przybierze odmienny kształt. Decyzja ta wpłynie także na perki, których rodzaj w pewnym stopniu będzie od niej uzależniony. Dla graczy chcących wcielić się w bohatera bez jakiejkolwiek przeszłości do wyboru powinna być pozostawiona specjalna opcja „białej karty”. Rozwój postaci ma zostać oparty na znanym i lubianym systemie S.P.E.C.I.A.L., jednakże zostanie on nieco zmodyfikowany (gracz nie będzie w stanie „wymasterować” wszystkich umiejętności, sam proces będzie również trudniejszy).

Według użytkownika serwisu GameSpot w Fallout: New Vegas otrzymamy możliwość kontrolowania pojazdów. Powodem takiego stanu rzeczy jest podobno fakt, że pustynny świat gry będzie większy od uniwersum znanego z Fallout 3, w związku z czym pokonywanie go na piechotę byłoby uciążliwe. Co ciekawe, posiadany wehikuł ma być podatny na różne modyfikacji i tuning.Nowe części mamy zdobywać realizując kolejne misje.Twórcy z Obsidian Entertainment mają nam ponadto umożliwić uprawianie hazardu – tytuł ich gry w końcu do czegoś zobowiązuje. Istotny będzie tu np. atrybut Szczęście, choć w każdej chwili gracz będzie mógł oszukać rywali bądź też podjąć próbę hakowania maszyny (np. jednorękiego bandyty).

W New Vegas mają się także znaleźć areny, na których gracze będą mogli uczestniczyć w dobrze płatnych pojedynkach. Czy tak będzie faktycznie? Odpowiedź znajdziemy w kolejnym numerze Game Informera.

Fallout: New Vegas powstaje z myślą o komputerach osobistych, a także konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Dzieło Obsidian Entertainment, studia założonego przez członków Black Isle Studios (producentów dwóch pierwszych Falloutów), powinno trafić do sprzedaży w bieżącym roku.

AKTUALIZACJA: Andrew Reiner, redaktor naczelny Game Informer, zaprzeczył, jakoby Fallout: Las Vegas miał być głównym tematem kolejnego numeru magazynu. Według niego informacje zawarte w poście na forum serwisu GameSpot.com są najprawdopodobniej fałszywe.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej