autor: Szymon Liebert
Nowe materiały z God of War III w sieci
W sieci pojawił się nowy zwiastun oczekiwanej przez wielu fanów gry God of War III. Film przedstawia fragmenty tego co mogliśmy zobaczyć już wcześniej, jednak oferuje także wydarzenia znane dotychczas głównie z doniesień tekstowych. Całość wygląda niezwykle widowiskowo, przy czym wszystkie ujęcia podobno stworzono bezpośrednio na silniku graficznym i nie dokonano żadnych retuszy.
W sieci pojawił się nowy zwiastun oczekiwanej przez wielu fanów gry God of War III. Film przedstawia fragmenty tego co mogliśmy zobaczyć już wcześniej, jednak oferuje także wydarzenia znane dotychczas głównie z doniesień tekstowych. Całość wygląda niezwykle widowiskowo, przy czym wszystkie ujęcia podobno stworzono bezpośrednio na silniku graficznym i nie dokonano żadnych retuszy.
Dowiedzieliśmy się także kiedy poznamy datę premiery tego oczekiwanego i spektakularnego dzieła. Firma Sony ogłosi ją więc oficjalnie dopiero na imprezie E3, czyli w czerwcu tego roku. Na razie możemy więc tylko domyślać się kiedy będziemy mogli zagrać w grę. Jeśli wierzyć plotkom i domysłom, tytuł mielibyśmy zobaczyć więc mniej więcej dopiero za rok (marzec 2010). Jeśli tak właśnie by się stało, to łącznie prace nad trzecią częścią serii zajęłyby twórcom mniej więcej tyle czasu co w przypadku jedynki.
Wspomniany rozszerzony zwiastun filmowy rozpoczyna zbliżenie na kruka wydłubującego oko nieboszczyka. Już w następnej sekundzie do akcji wkracza sam Kratos, który mknie pomiędzy drzewami z dużą prędkością, goniony przez hordy wojowników uzbrojonych w pochodnie i broń. Grupa wypada na polanę, gdzie bohater rzuca się prosto w przeciwników, smagając ich ognistym biczem i wykonując różne spektakularne akrobacje. Po przedarciu się przez liche zastępy szkieletów, bohater biegnie dalej wąwozem, gdzie powala szarżującego minotaura i bez wahania dobija go.
Na horyzoncie pojawia się gigantyczny cyklop i kolejny oddział przeciwników. Kratos wbiega pomiędzy nich i pozwala się przygwoździć do ziemi, po czym odrzuca całą grupę z furią, wykorzystując nowe rękawice w kształcie głowy lwa. Bohater uderza w skałę i zwala na ziemię cyklopa. Wykonując zwinny unik wskakuje na jego grzbiet i zaczyna dźgać ostrzem. Oszołomiona bestia zatacza się, taranując inne mniejsze potwory i nagle ziemia obraca się o 90 stopni. Kratos dokańcza dzieła i łapie się przelatującej harpii. W oddalili widzimy, że cała akcja rozegrała się na plecach wspinającego się gigantycznego tytana.
Zwiastun bez dwóch zdań jest widowiskowy. Szczególnie wobec wspomnianego już wyżej faktu - całość wykonana została bez żadnych retuszy wizualnych. Zapewnił o tym Stig Asmussen, szef projektu. Podobno materiał był gotowy już kilka miesięcy temu, jednak dopiero dzisiaj nadszedł dzień kiedy można było go zaprezentować. Wszystko co oglądamy na tym filmie (rozdzielczość, tekstury, efekty) wygenerowane zostało przy użyciu silnika gry.
Nie jest to bezpośrednio rozgrywka jako taka, lecz wyreżyserowana scena, gdyż w ciągu tych ponad dwóch minut chciano opowiedzieć krótką historię. Wygląd finalnej wersji gry będzie jednak bardzo podobny do tego co zobaczyliśmy dzisiaj. Potwierdzają to też zupełnie nowe zdjęcia, przedstawiające kilka postaci, lokacji oraz oczywiście nowe możliwości głównego bohatera. Oprócz powyższej demonstracji na zamkniętym pokazie przedstawiono jeszcze 20-minutową próbkę samej rozgrywki, która zapewne wkrótce pojawi się w sieci.
Na łamach PlayStation Blog opublikowano również krótki wywiad ze wspomnianym już Stigiem Asmussenem. Dowiadujemy się z niego, że choć nie widać tego w obecnym materiale, w finalnej wersji powróci system zdobywania doświadczenia. Twórcy nie zdecydowali jeszcze czy Kratos utraci umiejętności z poprzednich części, czy już od początku zabawy będzie potężny. Autor zapewnił również, że przerywniki filmowe nie będą przerostem formy nad treścią i na pewno przy nich nie uśniemy. Podczas zabawy nie zobaczymy też ekranów wgrywania.
Jeszcze więcej informacji pozyskał jeden z zagranicznych serwisów, który opublikował dodatkowy wywiad i zapowiedź dzieła. God of War III rozpocznie się dokładnie tam, gdzie skończyła się część druga. Główny bohater będzie niejako motorem napędowym dla wojny pomiędzy tytanami i bogami, szukając zemsty na samym Zeusie. Wiąże się to z podstawową cechą rozgrywki – obecnością wspomnianych tytanów, których plecy, jak widać na powyższym przykładzie, staną się właściwym miejscem walki. W samych potyczkach zmierzymy się z dużo większymi grupami wrogów. Poszczególnych z nich będziemy mogli złapać i rzucić w resztę hordy, użyć jako żywej tarczy lub wykonać wiele innych akcji.
Z dużymi skupiskami przeciwników poradzimy sobie wykorzystując łuk i podpalające strzały oraz nowy system broni. Pozwoli on przykładowo na szybką zmianę pomiędzy różnymi narzędziami zbrodni. Kluczową rolę odegrają wspomniane już lwie rękawice, nazwane Cestus. Będą ona zarówno bronią dystansową (dzięki łańcuchom), ale i strategiczną. Dzięki nim odrzucimy zbliżających się za bardzo przeciwników. Bronie mają wpływać na ogólne możliwości Kratosa. Poszczególne z nich będą więc nieco krępować jego ruchy lub wymagać innego stylu poruszania się.
Nową umiejętnością bohatera będzie możliwość krótkotrwałego wbiegania na ściany i związane z tym ruchem nowe ataki. Pojawią się też przykładowo zdobyte w poprzednich przygodach skrzydła Ikara, których użyjemy do przebycia różnych szybów. W jednej ze scen użyjemy też przykładowo oderwanej głowy Heliosa, która posłuży jako wykrywacz tajnych przejść i swoista latarka w mitologicznej wersji. Oczywiście sama gra będzie oferowała tylko i wyłącznie kampanię dla pojedynczego gracza.