autor: Maciej Myrcha
Nowe informacje o rozszerzeniach Battlefield 2
Na oficjalnej stronie znakomitej gry akcji, Battlefield 2, pojawiły się oczekiwane z niecierpliwością informacje o rozszerzeniach wirtualnych pól bitewnych. Battlefield 2: Euro Force oraz Battlefield 2: Armored Fury, bo takie właśnie nazwy będą nosić te "booster packi", dostępne będą wyłącznie drogą elektroniczną ze strony EA w cenie 9.99$ (ok. 30 zł) każdy.
Na oficjalnej stronie znakomitej gry akcji, Battlefield 2, pojawiły się oczekiwane z niecierpliwością informacje o rozszerzeniach wirtualnych pól bitewnych. Battlefield 2: Euro Force oraz Battlefield 2: Armored Fury, bo takie właśnie nazwy będą nosić te "booster packi", dostępne będą wyłącznie drogą elektroniczną ze strony EA w cenie 9.99$ (ok. 30 zł) każdy.
Premiera Battlefield 2: Euro Force przewidziana została na 8 lutego a sam pakiet wzbogaci rozgrywkę o armię europejską, jak również 3 mapy - “Operation Smoke Screen”, “The Great Wall of China” i “Taraba Quarry”. Każdy z europejskich żołnierzy zostanie wyposażony w nową broń główną - zobaczymy m.in. FNP90 czy Benelli Tactical Shotgun. Dodatkowo dostaniemy 4 nowe pojazdy, w tym (nie)sławny Eurofighter. Battlefield 2: Armored Fury dostępny będzie natomiast 28 marca a programiści położyli w nim nacisk na rozgrywane na wielką skalę bitwy jednostek zmechanizowanych - skojarzenia z klimatem El Alamein z Battlefield 1942 jak najbardziej wskazane. Ten pakiet również zaoferuje 3 nowe mapy - “Midnight Sun”, “Operation Harvest” i “Operation Road Rage”, a dodatkowo 2 nowe klasy pojazdów (helikoptery zwiadowcze i samoloty odrzutowe).
A to nie jedyna dobra wiadomość dla graczy - pracownicy DICE przygotowali także uaktualnienie 1.2 do gry Battlefield 2, które obecnie przechodzi testy a już niedługo dostępne będzie do pobrania. Znajdziemy w nim m.in.:
- Filtry wyszukiwania serwerów teraz działają już poprawnie
- Wszystkie miny (kierunkowe, przeciwczołgowe i C4) mogą być podnoszone przez żołnierzy tej samej klasy, która je upuściła – przy użyciu klawisza „G”.
- Min nie można już niszczyć za pomocą innych materiałów wybuchowych
- Zmniejszono promień rażenia granatów błyskowych
- Dodano elementy do odblokowania dla jednostek snajperskich i przeciwczołgowych
- Naprawiono błąd renderowania ciemnego terenu, uaktywniający się w trakcie korzystania z noktowizora
- Naprawiono błąd związany z nieprawidłowym funkcjonowaniem tzw. shaderów w trakcie korzystania z niektórych modyfikacji do gry, za każdym razem po wczytaniu planszy.
- Naprawiono błąd sprawiający, że modyfikacje typu non-xpack nie mogły wykorzystywać tzw. shaderów xpack
- Naprawiono problem związany z pociskami kierowanymi helikoptera Havoc
- Naprawiono błąd szybkostrzelności MP7. Zwiększono liczbę amunicji, natomiast zmniejszono liczbę magazynków i siłę rażenia
- Poprawka dla pojazdów typu APC - należące do Chin i Koalicji MEC pojazdy tego typu nie mogą już strzelać przez materiały możliwe do przeniknięcia. Również pojazd LAV25 nie może już strzelać przez materiały możliwe do przeniknięcia.
- Wyeliminowano błąd powodujący znikanie pojazdów z ekranu w momencie, gdy gracz korzystał z pojazdów posiadających graficzny system wyświetlania typu HUD (np. czołgi)
- Zwiększono wydajność systemu odpowiedzialnego za renderowanie grafiki
- Zmniejszono promień rażenia pocisków wystrzeliwanych przy użyciu granatnika
- Wprowadzono minimalny ogranicznik czasowy uzbrajania pocisków wystrzeliwanych przy użyciu granatnika