Nowe informacje o grze fantasy Techlandu – wielcy przeciwnicy i DirectX 12?
Wypłynęło kilka świeżych informacji na temat nowej gry RPG akcji w realiach fantasy od Techlandu, ujawnionej podczas Digital Dragons 2016. Wygląda na to, że w produkcji przyjdzie nam się zmierzyć z przeciwnikami „nietypowych rozmiarów”, a ponadto wesprze ona DirectX 12.
W ciągu minionych siedmiu miesięcy Techland nie dał nam zbyt wielu powodów do ekscytacji – od czasu premiery Dying Light: The Following wrocławskie studio zamilkło i nie zapowiedziało jeszcze oficjalnie swojego kolejnego dużego projektu. Rąbka tajemnicy uchylono na majowej konferencji Digital Dragons, ujawniając, że w produkcji jest ambitna gra akcji z elementami RPG, osadzona w otwartym świecie w realiach fantasy i niemająca związku z oczekiwanym jakiś czas temu Hellraidem. Teraz wreszcie wypłynęły kolejne szczegóły na temat tej pozycji – zawdzięczamy je konkursowi GAMEINN na dofinansowanie przeprowadzanemu przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Organizatorzy opublikowali listę projektów, które przeszły pierwszy etap kwalifikacji (ocenę formalną), wraz z ich krótkimi opisami.
Pod numerem 44 widnieje zgłoszenie opatrzone podpisem „Techland Warszawa” (to właśnie nowo otwarty stołeczny oddział studia zajmuje się omawianą grą), które zostało wycenione na niecałe 600 tys. zł i scharakteryzowane pokrótce w następujący sposób:
„Opracowanie grywalnego prototypu interakcji z przeciwnikami nietypowych rozmiarów, dla gier z kategorii FPP, action-RPG, rozgrywanej w autorskim świecie fantasy, z wykorzystaniem technologii DirectX12.”
Jakie wnioski płyną z tego krótkiego opisu? Po pierwsze, prace muszą być jeszcze na wczesnym etapie, skoro deweloper przymierza się dopiero do opracowania prototypu jakiegoś elementu rozgrywki (zresztą Techland nie ukrywał podczas Digital Dragons, że na premierę możemy poczekać nawet do 2019 roku). Po drugie, w grze możemy spodziewać się pamiętnych starć z wielkimi przeciwnikami, które mogą okazać się równie złożone, co np. w Dragon’s Dogma… Chyba że „nietypowe rozmiary” mają oznaczać maleńkich wrogów – ale to raczej nieprawdopodobne. No i z opisu dowiadujemy się o wsparciu dla DirectX 12 i użyciu widoku FPP – choć to ostatnie nie jest żadnym zaskoczeniem, jeśli weźmiemy pod uwagę poprzednie gry studia.
Lecz na tym wnioski Techlandu o dofinansowanie się nie kończą. Pod numerem 45 jest jeszcze jedna propozycja od wrocławian:
„Opracowanie nowatorskiej technologii wspierania efektywności produkcji zaawansowanych technologicznie gier AAA”.
Tym razem mowa o projekcie znacznie droższym, bo mającym kosztować 3,7 miliona zł, ale jednocześnie mniej konkretnym. Czy chodzi tu o kolejną wersję silnika Chrome? A może o jakieś inne narzędzia deweloperskie? Nie sposób powiedzieć.
Na koniec warto wspomnieć, że Techland to niejedyna polska firma, która startuje w owym konkursie. Z listy zgłoszonych projektów można też wyciągnąć garść ciekawostek na temat planów studia CD Projekt RED – odsyłam Was po nie do osobnej wiadomości.
- Wnioski pozytywnie ocenione pod względem formalnym w ramach programu GAMEINN Działanie 1.2 PO IR ”Sektorowe programy B+R” Konkurs 3/1.2/2016
- Oficjalna strona internetowa firmy Techland