autor: Artur Falkowski
Nowe informacje na temat Lost Odyssey
Chociaż Blue Dragon nie opuścił jeszcze granic Japonii, studio Mistwalker, a więc i Hironobu Sakaguchi (twórca serii Final Fantasy) pracuje pełną parą nad kolejnym zmierzającym na X360 jRPG, Lost Odyssey. Dzięki magazynowi Famitsu (i przekładowi artykułu opublikowanemu przez IGN) jesteśmy w stanie podzielić się z wami kilkoma nowymi informacjami na temat tej niewątpliwie interesującej produkcji.
Chociaż Blue Dragon nie opuścił jeszcze granic Japonii, studio Mistwalker, a więc i Hironobu Sakaguchi (twórca serii Final Fantasy) pracuje pełną parą nad kolejnym zmierzającym na X360 jRPG, Lost Odyssey. Dzięki magazynowi Famitsu (i przekładowi artykułu opublikowanemu przez IGN) jesteśmy w stanie podzielić się z wami kilkoma nowymi informacjami na temat tej niewątpliwie interesującej produkcji.
Gra jest obecnie gotowa w 70 procentach. Twórcy zdołali już lepiej zapoznać się ze sprzętem i dopracowali silnik w ten sposób, by zminimalizować czas doczytywania danych i sprawić, by stał się niemal niedostrzegalny. Zdecydowano się na zastosowanie nieruchomej kamery, która w odpowiednich momentach będzie się poruszać. Sakaguchi powiedział również, że wykorzystane zostały takie znane z filmów techniki jak trzęsący się obraz oraz wyostrzanie widoku na danym szczególe.
Ścieżka dźwiękowa, komponowana przez samego Nobuo Uematsu (twórca muzyki do wcześniejszych części Final Fantasy) jest już niemal ukończona i wyraża targające bohaterami emocje, co według Sakaguchiego ma podkreślać główny temat, wokół którego osnuta jest opowieść w Lost Odyssey – człowieczeństwo. Muzyka ma mocno odbiegać od tego, co można usłyszeć w Blue Dragon.
Sporo miejsca w wywiadzie poświęcono walce. Ma ona wykorzystywać system linii obrony, który będzie wymagał, by przednia straż ochraniała stojących z tyłu towarzyszy. Co ciekawe, z tego systemu korzystać będą nie tylko bohaterowie, ale również przeciwnicy. Mistwalker planuje wprowadzić specjalne ataki służące temu, by przełamać szyki wroga. Stosowanie takich formacji będzie wymagane z powodu potrzeby osłaniania słabych fizycznie postaci obdarzonych magicznymi zdolnościami, bowiem obrażenia spowodowane rzucanymi czarami będą o wiele większe, niż zadawane bezpośrednimi atakami bronią.
Z pozostałych informacji ujawnionych przez Sakaguchiego mogliśmy dowiedzieć się, że bohaterowie będą posiadali odmienne umiejętności, w zależności od tego czy będą ludźmi, czy nieśmiertelnymi. W dodatku posiadaną broń będzie można łączyć z magicznymi przedmiotami.