autor: Maciej Myrcha
Nintendogs - fenomen kulturowy i motor napędowy sprzedaży Dual Screen w Europie
Pierwszy weekend sprzedaży Nintendogs w Europie przerósł najśmielsze oczekiwania. Z ilością 160,000 sprzedanych egzemplarzy europejska edycja gry ma okazję powtórzyć sukces jaki wirtualne zwierzaki odniosły w USA oraz Japonii. W USA gra jest nie tylko najlepiej sprzedającą się pozycją obecnie ale także najlepiej sprzedającą się nową serią w historii systemów przenośnych w tym kraju.
Pierwszy weekend sprzedaży Nintendogs w Europie przerósł najśmielsze oczekiwania. Z ilością 160,000 sprzedanych egzemplarzy europejska edycja gry ma okazję powtórzyć sukces jaki wirtualne zwierzaki odniosły w USA oraz Japonii. W USA gra jest nie tylko najlepiej sprzedającą się pozycją obecnie ale także najlepiej sprzedającą się nową serią w historii systemów przenośnych w tym kraju. W Japonii natomiast Nintendogs stała się fenomenem kulturowym.
Dodatkowo, dzięki Nintendogs ogromnie podskoczyła sprzedaż samej konsoli Dual Screen: "Nintendogs po prostu pomaga w sprzedaży konsoli DS. Dodatkowa obniżka ceny do wysokości 89.99 funtów brytyjskich spowodowała wzrost zainteresowania europejskich graczy konsolą Dual Screen na poziomie 400-700%," powiedział Jim Merrick, dyrektor marketingu Nintendo.