Nintendo opantentowuje komunikator internetowy
Sześć lat temu, jeszcze przed premierą poprzedniej stacjonarnej konsoli Nintendo, czyli GameCube’a, szefostwo tejże firmy zgłosiło chęć opatentowania pewnej funkcjonalności. Była ona związana z nawiązywaniem kontaktu poprzez Internet. Wczoraj owy patent (o numerze 7,056,217) został zatwierdzony przez amerykańskie Biuro Patentowe (United States Patent and Trademark Office).
Sześć lat temu, jeszcze przed premierą poprzedniej stacjonarnej konsoli Nintendo, czyli GameCube’a, szefostwo tejże firmy zgłosiło chęć opatentowania pewnej funkcjonalności. Była ona związana z nawiązywaniem kontaktu poprzez Internet. Wczoraj owy patent (o numerze 7,056,217) został zatwierdzony przez amerykańskie Biuro Patentowe (United States Patent and Trademark Office).
Dzięki temu mogliśmy poznać szczegóły całego przedsięwzięcia. A są one bardzo podobne do tego, co oferuje Xbox Live stworzony przez firmę Microsoft. Mianowicie, funkcjonalność ta pozwoli nam na w pełni kontrolowane rozmowy poprzez Internet (tekstowe, głosowe; nawet w trakcie gry), stworzenie własnego profilu, a także rozbudowanej listy przyjaciół (możliwe jest m.in. sprawdzenie w jakie pozycje aktualnie gra nasz kolega lub nasza koleżanka). Szczegółowe opisy poszczególnych możliwości znaleźć możecie w opublikowanej przez USPTO treści patentu.
Nie można być jednak pewnym, że przedstawiony wyżej system zostanie wykorzystany w WiiConnect 24, czyli usłudze internetowej firmy Nintendo, powstającej z myślą o Wii. Bądź co bądź czasu na jej stworzenie i zaimplementowanie nie zostało już wiele. Oficjalne informacje na ten temat poznamy najprawdopodobniej w ciągu najbliższych kilkunastu dni.