Nieoficjalny Xbox Wrapped okazał się tak popularny, że aż przestał działać
W tym roku społeczność Xboxa nie jest poszkodowana i podobnie jak gracze PlayStation czy Switcha może sprawdzić podsumowanie ostatnich dwunastu miesięcy a la Spotify Wrapped. Sposobności tej nie zapewnił jednak Microsoft.
Ogromne zainteresowanie, z jakim spotkała się zapoczątkowana w 2016 roku kampania Spotify Wrapped – pozwalająca sprawdzić m.in. to, jak długo słuchaliśmy muzyki w ostatnich dwunastu miesiącach – skłoniło wiele innych firm do stworzenia własnych jej odpowiedników. Za trendem poszły choćby Nintendo i Sony – lecz nie Microsoft. Jednak w tym roku również osoby grające na Xboxie mogą sprawdzić swoje statystyki.
Wszystko dzięki serwisowi TrueAchievements, na ogół koncentrującemu się na growych osiągnięciach. Jego redakcja przygotowała dla użytkowników kampanię #MyYearOnXbox, w ramach której posiadacze kont Xbox mogą sprawdzić:
- w jaki tytuł grali najdłużej w ostatnim roku;
- ile dokładnie czasu na niego poświęcili;
- całkowitą liczbę uruchomionych gier;
- czas w nich spędzony;
- liczbę produkcji z Xbox Game Passa, w które grali;
- liczbę zdobytych osiągnięć;
- liczbę punktów (Gamescore), które im one zapewniły.
Przykładowe podsumowanie możecie zobaczyć powyżej. Jeśli zaś chcecie wygenerować własne… cóż, musicie poczekać. Najwyraźniej popularność kampanii okazała się wyższa, niż zakładali jej twórcy, i chwilowo nie da się wygenerować własnej infografiki. Problem powinien zostać rozwiązany do jutra – wtedy wystarczy, że klikniecie w poniższy przycisk i zalogujcie się na swoje konto Xbox.
Jak wspomniałem na początku wiadomości, posiadacze Switcha i/lub PlayStation 4 oraz 5 również mają podobną możliwość, która – dla odmiany – działa. Aby z niej skorzystać, należy zalogować się na swoje konta na oficjalnych stronach Nintendo i Sony.
Nintendo Switch 2022 Year in Review