autor: Grzegorz Ferenc
Niekonwencjonalna gra MMO Love dostępna za darmo dla wszystkich
Twórca gry Love z 2010 roku postanowił udostępnić za darmo owoc ponad pięciu lat swojej pracy. Chodzi o niezależną produkcję MMO, łączącą elementy przygodówek i gier akcji w specyficznej, impresjonistycznej szacie graficznej.
Eskil Steenberg, twórca niezależnej, impresjonistycznej gry MMO Love z 2010 roku, podjął decyzję o udostępnieniu tytułu za darmo. Produkcja jest dostępna do pobrania na oficjalnej stronie, gdzie można także składać opcjonalne datki na rzecz autora. W zamian otrzymamy dostęp do postaci dysponującej drobnymi ulepszeniami.
Tłumacząc się ze swojej decyzji w rozmowie z serwisem Eurogamer, Steenberg stwierdził, że „Love jest tytułem, w który mieli grać wszyscy, a nie grał nikt”. Jako powód takiego stanu rzeczy wskazał na fakt, że „ludzie myśleli o niej wedle kryteriów gier MMORPG”, a w zamyśle Szweda „nie miała to być gra o zdobywaniu coraz to lepszych przedmiotów, a produkcja mająca na celu tworzenie czegoś z innymi osobami”. Steenberg przyznał także, że Love „nie sprzedawała się w żadnym modelu dystrybucji”.
Love to nietypowa gra MMO, łącząca elementy przygodówek i gier akcji, w której nacisk położono na kooperację z innymi graczami. Wcielamy się w członka jednego z sześciu plemion rywalizujących o zasoby na nieznanej planecie. Wraz z innymi uczestnikami zabawy musimy zbudować osadę, która pozwoli na rozwój społeczności i obronę przed pozostałymi pięcioma szczepami, sterowanymi przez sztuczną inteligencję. Budowę osiedla rozpoczynamy umieszczając w wybranym miejscu specjalny monolit, umożliwiający modyfikowanie znajdujących się wokół terenów. Dalszy rozwój jest uzależniony od odnalezienia rozsianych po świecie zasobów. Co ciekawe, świat gry podlega nieustannym zmianom. Przykładowo, podnosi się poziom morza, powstają nowe góry, a stare szczyty znikają w głębinach oceanów.
Tytuł został stworzony w opraciu o technologię OpenGL 2.0 i umożliwia zabawę 400 osobom jednocześnie na jednym serwerze. Gra wyróżnia się specyficzną, impresjonistyczną oprawą graficzną oraz brakiem fabuły – wszelkie decyzje związane z rozwojem świata pozostawiono graczowi. Zastosowane w Love rozwiązania pozostawiają spore pole do popisu dla naszej inwencji, jak chociażby w przypadku, gdy musimy wejść na strome zbocze, co pokazano na filmie poniżej.