autor: Michał Kowalski
Niecodzienna oferta producentów EVE Online - karta graficzna za wirtualne pieniądze
Crowd Control Productions, deweloper gry EVE Online, zaoferował swoim subskrybentom możliwość wymiany wirtualnej waluty (PLEX) na prawdziwą kartę graficzną. W ramach testu nowej inicjatywy przygotowano partię 100 kart GeForce 560 GTX. Jeżeli znajdą nabywców, to fani gry będą mogli liczyć na kolejne egzemplarze.
Czy jest na świecie gracz, który nie chciałby wymienić swoich ciężko zarobionych w czasie gry wirtualnych pieniędzy na prawdziwą walutę? Pomimo tego, że Crowd Control Productions, deweloper symulatora statku kosmicznego w konwencji MMO EVE Online, nie zaoferował graczom bezpośredniego przelewu cyfrowych pieniędzy na rzeczywiste konto bankowe, to i tak jego propozycja jest godna uwagi. Subskrybenci EVE Online będą mogli przeznaczyć wirtualną walutę, używaną w grze (20 PLEX-ów), na zakup karty graficznej GeForce 560 GTX. Cena urządzenia wynosi około 200 dolarów (ok. 700 złotych w Polsce).
Wymiana wirtualnych funduszy na rzeczywisty przedmiot nie jest jedyną inicjatywą CCP, związaną z finansami. W zeszłym roku islandzki producent wprowadził do EVE Online możliwość zakupu wpływających (w znaczący sposób) na rozgrywkę przedmiotów za prawdziwą gotówkę po niezwykle wysokich cenach, co bardzo rozzłościło społeczność. Ostatecznie CCP przeprosiło graczy i przyrzekło zmianę polityki.
Wymiana stała się możliwa dzięki umowie, którą deweloper gry zawarł z koncernem Nvidia, producentem wspomnianej karty. Na razie przedsięwzięcie jest wprowadzane na małą skalę. Żeby określić popyt i zaangażowanie graczy w nowy projekt, CCP zaoferowało 100 kart graficznych posiadaczom abonamentów. Jeżeli inicjatywa będzie cieszyć się zainteresowaniem graczy, producent z pewnością wypuści kolejne partie urządzeń. Na jedno konto w EVE Online przypadać będzie tylko jedna karta graficzna do wykupienia.
EVE Online, pomimo tego, że została wydana w 2003 roku, do tej pory cieszy się niesłabnącą popularnością wśród miłośników kosmicznych symulatorów. Miesiąc temu informowaliśmy, że gra posiada około 400 tysięcy subskrybentów, a w zeszłym roku wygenerowała zysk w wysokości 66 milionów dolarów.
PLEX-y to waluta używana w EVE Online, dzięki której można opłacić m.in. 30-dniowy abonament za grę. Nie jest to jednak główny środek płatniczy, używany w czasie zabawy. Podczas gry zarabia się ISK, które wymienić można potem na PLEX-y. Prawdopodobnie od chwili wprowadzenia możliwości zakupu Geforce’a 560 GTX za PLEX-y, większość graczy nie będzie chciała przeznaczać ich na darmowy abonament, skoro w dłuższej perspektywie będzie na nich czekać urządzenie od firmy Nvidia.
- Oficjalna strona EVE Online
- Oficjalna strona CCP Games
- Więcej informacji o przyszłości EVE Online w naszym Serwisie Informacyjnym
- Więcej informacji na temat EVE Online oraz Dust 514