autor: Janusz Burda
Nieco informacji na temat No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way
No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way to jak sam numer w tytule wskazuje, sequel przygodowej gry akcji utrzymanej w tradycji filmów szpiegowskich z lat 60-tych – The Operative: No One Lives Forever. Podobnie jak w części pierwszej gracz ma tu możliwość wcielenia się w rolę agentki tajnej organizacji UNITY - Cate Archer, której głównym zadaniem jest walka z organizacją przestępczą kryjącą się pod nazwą H.A.R.M.
No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way to jak sam numer w tytule wskazuje, sequel przygodowej gry akcji utrzymanej w tradycji filmów szpiegowskich z lat 60-tych – The Operative: No One Lives Forever. Podobnie jak w części pierwszej gracz ma tu możliwość wcielenia się w rolę agentki tajnej organizacji UNITY - Cate Archer, której głównym zadaniem jest walka z organizacją przestępczą kryjącą się pod nazwą H.A.R.M.
Zastosowanie nowego, stworzonego przez firmę LithTech engine’u graficznego - Jupiter, pozwoliło na bardzo szczegółowe przedstawienie środowiska w którym rozgrywać się będzie akcja gry. Podczas gry odwiedzimy wiele różnorodnych, porozrzucanych po całym Świecie lokacji: japońska wioska, pokryte wiecznym śniegiem tereny okołobiegunowe, ekskluzywna rezydencja, park w Ohio podczas szalejącego Tornado, kwatera główna UNITY, itd. Zastosowanie wspomnianego wyżej engine’u pozwoliło na użycie różnorodnych efektów wizualnych takich jak: realistyczne oświetlenie, realistycznie wyglądająca woda, możliwość stosowania wysokiej jakości tekstur, realistyczne efekty pogodowe (podczas wichury w powietrzu unoszą się przedmioty podnoszone z ziemi), szczegółowe animacje postaci, itp. Znacznie zwiększone zostały możliwość interakcji z otoczeniem - można przeszukiwać szafki w poszukiwaniu dokumentów lub przedmiotów, można rozbijać okna, przesuwać meble czy też niszczyć źródła światła i w ten sposób chować się przed przeciwnikami. Zastosowane rozwiązania przypominają te znane z Metal Gear Solid - jeżeli zostaniemy zauważeni zawsze możemy podjąć walkę lub uciec.
Podobnie jak w pierwowzorze, także i w NOLF 2 nie zabraknie specyficznego humoru który przejawiał się będzie chociażby nowymi gadżetami jakie nasza agentka dostanie do swojej dyspozycji np. banan który położony w odpowiednim miejscu na ziemi może być ekstremalnie niebezpieczny :)
Możliwość zabawy kilku osób jednocześnie (a dokładnie czterech) dostępna będzie jedynie w trybie cooperative (deathmatch i CTF nie zostały zaimplementowane z powodu małego zainteresowania nimi w pierwszej części gry).