Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 października 2013, 20:24

Need for Speed Rivals na PC pojedzie szybciej niż 30 klatek na sekundę?

W sprawie liczby klatek na sekundę w Need for Speed Rivals w wersji na PC obowiązywała do tej pory wersja producenta, studia Ghost Games. Według niego w nadchodzącej grze spod znaku Need for Speed maksymalna liczba klatek na sekundę wersjach gry na wszystkie platformy, w tym także i na PC, miała być taka sama i wynosić 30.

Czerwone Ferrari – czy posiadacze silnych komputerów zobaczą je w 60 klatkach na sekundę? - Need for Speed Rivals na PC pojedzie szybciej niż 30 klatek na sekundę? - wiadomość - 2013-10-24
Czerwone Ferrari – czy posiadacze silnych komputerów zobaczą je w 60 klatkach na sekundę?
NEED FOR SPEED RIVALS:
  • Kolejna produkcja z klasycznej serii gier wyścigowych.
  • Informacje o ograniczeniu fps-ów do 30 mogły okazać się przedwczesne.
  • Premiera gry 19 listopada 2013 r.

W kwestii liczby klatek na sekundę w nadchodzącej grze Need for Speed Rivals do tej pory obowiązywała wersja przekazana przez producenta, studio Ghost Games. Zgodnie z nią Need for Speed Rivals miało wyjść na wszystkie platformy z ograniczeniem płynności animacji do 30 klatek na sekundę. I chociaż ta wersja nie została oficjalnie odwołana, są powody, by uważać, że coś się w tej kwestii zmieniło.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami producenta, w grze zastosowano obniżoną maksymalną liczbę klatek na sekundę z powodu wprowadzenia systemu All Drive. System ten, oparty jest na połączeniu trybów dla jednego i wielu graczy w jednolitą całość i „zrewolucjonizuje” serię, jak twierdzi Ghost Games. W praktyce ma on polegać na szybkim łączeniu graczy w pary i płynnym przeskakiwaniu z rozgrywki w trybie pojedynczego gracza do rywalizacji sieciowej. Obniżenie maksymalnej liczby klatek na sekundę zastosowano po to, aby system All Drive działał poprawnie, uznawszy, że i tak będzie to „satysfakcjonujące doświadczenie”.

Kwestia liczby klatek wróciła po tym, gdy członkowie TeamVVV, popularnego kanału na YouTube poświęconego grom wyścigowym i symulatorom, przetestowali Need for Speed Rivals na PC. Na początku drugiej minuty zaprezentowanego filmiku pada informacja, że liczba klatek może jednak wynosić więcej niż 30.

To dobra informacja. Czy jednak faktycznie okaże się, że posiadacze mocnych komputerów odczują różnicę podczas rozgrywki w Need for Speed Rivals? Przekonamy się już niedługo, gdyż premiera gry na platformach Xbox 360, PlayStation 3 i PC odbędzie się 19 listopada. Tytuł ukaże się także na konsolach nowej generacji w dniu ich debiutów (Xbox One – 22 listopada; PlayStation 4 w Europie – 29 listopada).

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej