Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 października 2012, 10:42

autor: Adrian Werner

Natural Selection 2 trafi do sprzedaży 31 października

Studio Unknown Worlds ogłosiło ostateczną datę premiery gry Natural Selection 2. Ta obiecująca hybryda gatunków FPS i RTS trafi do sprzedaży w najbliższe Haloween, czyli 31 października.

Natural Selection 2 trafi do sprzedaży 31 października - ilustracja #1

Od dnia ujawnienia Natural Selection 2 minęło ponad siedem lat. Na szczęście nie będziemy musieli już czekać zbyt długo na tę grę. Jej twórcy właśnie ujawnili ostateczną datę premiery i ustalona ona została na 31 października.

Studiu Unknown Worlds pozostało już tylko wprowadzenie kilku małych poprawek i usunięcie ostatnich błędów. Nie ma więc obaw, że projekt zaliczy kolejny poślizg. Natural Selection 2 powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Gra sprzedawana będzie w dystrybucji elektronicznej.

Twórcy przyznają, że wyprodukowanie gry nie było łatwym zadaniem. Jednym z głównych powodów opóźnień była zmiana silnika. Pierwotnie projekt tworzony był w oparciu o znaną z Half-Life 2 technologię Source. Jej ograniczenia sprawiły jednak, że po pewnym czasie autorzy przestawili się na silnik własnej produkcji, który otrzymał nazwę Spark. Sądząc po wielu wypuszczonych do tej pory materiałach video była to zdecydowanie dobra decyzja.

Natural Selection rozpoczęło żywot jako modyfikacja do pierwszej części Half-Life. Była to jedna z pierwszych prawdziwie udanych prób połączenia gatunków FPS oraz RTS i do dzisiaj niewiele produkcji tego typu może się z nią równać. Warto dodać, że mod zadebiutował w Halloween 2002 roku. Tym samym premiera Natural Selection 2 nastąpi w równą dziesiątą rocznicę debiutu pierwowzoru.

Natural Selection 2 trafi do sprzedaży 31 października - ilustracja #2 Natural Selection 2 to koncentrująca się na rozgrywkach sieciowych strzelanka z rozbudowanymi elementami strategicznymi. W starciach biorą udział dwie frakcje – Kharaa (obcy) i Frontiersmen (ludzie). Większość graczy kontroluje pojedyncze postacie, ale każda strona konfliktu ma też w swoich szeregach generała, który wpływa na przebieg meczów w typowo RTS-owym stylu. Jako dowódca wznosi struktury, kupuje ulepszenia i wydaje rozkazy żołnierzom.

Oczywiście kontrolowane przez graczy postacie nie muszą wcale być posłuszne tym poleceniom, ale drużyna, która nie potrafi ze sobą współpracować nie zajdzie w tej grze daleko.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej