Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 sierpnia 2007, 13:15

autor: Piotr Doroń

Narzędzia GameSpy częścią Unreal Engine - pojedynki sieciowe PlayStation 3 vs. PC stały się faktem

Firmy Epic Games oraz GameSpy rozpoczęły współpracę. Na mocy specjalnego porozumienia drugi z wymienionych podmiotów udostępni pierwszemu swoje narzędzia sieciowe. Zostanie w nie wyposażony silnik Unreal Engine 3. Z nowej wersji UE 3 będzie jednak można korzystać tylko przy okazji produkcji gier przeznaczonych na komputery osobiste oraz konsolę PlayStation 3.

Firmy Epic Games oraz GameSpy rozpoczęły współpracę. Na mocy specjalnego porozumienia drugi z wymienionych podmiotów udostępni pierwszemu swoje narzędzia sieciowe. Zostanie w nie wyposażony silnik Unreal Engine 3. Z nowej wersji UE 3 będzie jednak można korzystać tylko przy okazji produkcji gier przeznaczonych na komputery osobiste oraz konsolę PlayStation 3.

W przypadku najnowszej konsoli Microsoftu wszystkie usługi zapewnia bowiem system Xbox Live. Narzędzia sieciowe GameSpy umożliwią nie tylko prowadzenie rozbudowanych statystyk sieciowych danej gry, ale także ułatwią życie zwykłym graczom, którzy dzięki nim będą mogli na bieżąco śledzić własne osiągnięcia, łączyć się z określonymi graczami (np. dysponującymi tylko najlepszymi łączami), prowadzić rozmowy tekstowe oraz głosowe, a także brać udział w turniejach sieciowych. Najważniejszą dodaną funkcją będzie jednak możliwość toczenia pojedynków pomiędzy posiadaczami obu platform.

Pierwszą pozycją, która wykorzysta w pełni możliwości najnowszej odsłony silnika Unreal Engine 3 będzie Brothers in Arms: Hell’s Highway firmy Gearbox Software. Wiemy także, że podobny los spotka grę Turning Point: Fall of Liberty autorstwa Codemasters. A co z Unreal Tournament III? Szefostwo Epic nie zabrało niestety głosu w sprawie swojego najpopularniejszego, obok Gears of War, programu. Mamy nadzieję, że już niedługo wszelkie wątpliwości zostaną rozwiane.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej