autor: Maciej Myrcha
Napiszemy coś na Dual Screenie a on to rozpozna
Kierownictwo firmy Nintendo robi wszystko aby jej dziecko, konsola przenośna Dual Screen, była postrzegana przez graczy jako ta najlepsza na rynku. Tak więc do, i tak już imponującego, grona funkcjonalności DSa dołącza możliwość rozpoznawania pisma odręcznego. Stosowna umowa została zawarta pomiędzy Nintendo a firmą Zi Corporation, specjalizującą się w takich technologiach.
Kierownictwo firmy Nintendo robi wszystko aby jej dziecko, konsola przenośna Dual Screen, była postrzegana przez graczy jako ta najlepsza na rynku. Tak więc do, i tak już imponującego, grona funkcjonalności DSa dołącza możliwość rozpoznawania pisma odręcznego. Stosowna umowa została zawarta pomiędzy Nintendo a firmą Zi Corporation, specjalizującą się w takich technologiach.
Dzięki temu posunięciu developerzy będą mogli w swoich grach wykorzystywać nową funkcjonalność - co prawda nie za bardzo wyobrażam sobie gry, która mogłaby odnieść jakąś korzyść z tego rozwiązania, ale poczekamy, zobaczymy. Z pewnością może ona znaleźć zastosowanie przy tworzeniu wszelkiego rodzaju notatek czy prowadzenia terminarza, szczególnie, iż DS rozpozna zarówno alfabet łaciński jak również tradycyjny i uproszczony chiński, czy 3 odmiany alfabetu japońskiego - jednym słowem multi rozpoznawacz. Być może technologia Decuma, gdyż nosi ona taką właśnie nazwę, zostanie zaimplementowana w serii Brain Training przeznaczonej dla DS, która oferuje szereg zagadek logicznych.
Jak na razie jest to zapewne posunięcie czysto psychologiczne, pokazujące konkurencji, iż to właśnie Dual Screen jest bardziej funkcjonalny i wszechstronny, ale jak wiemy Nintendo od zawsze zaskakiwało swoich fanów nowinkami technicznymi, nie można więc powiedzieć, iż rozpoznawanie pisma do niczego się nie przyda.