autor: Szymon Liebert
Namco Bandai rośnie w siłę, Soul Calibur sprzedany w nakładzie 2.2 miliona egzemplarzy
Firma Namco Bandai pochwaliła się wynikami za ostatni kwartał ubiegłego roku. Chociaż były one jak najbardziej poprawne, gdyż odnotowano niezłe zyski, to w skali całego roku obroty spadły. Przedstawiciele korporacji podali listę najpopularniejszych tytułów, wśród których największym zainteresowaniem cieszyły się bijatyki. Dowiedzieliśmy się również, że firma przejmie wydawcę D3 Publisher.
Firma Namco Bandai pochwaliła się wynikami za ostatni kwartał ubiegłego roku. Chociaż były one jak najbardziej poprawne, gdyż odnotowano niezłe zyski, to w skali całego roku obroty spadły. Przedstawiciele korporacji podali listę najpopularniejszych tytułów, wśród których największym zainteresowaniem cieszyły się bijatyki. Dowiedzieliśmy się również, że firma przejmie wydawcę D3 Publisher.
Zyski za trzeci kwartał ubiegłego roku fiskalnego (zakończony 31 grudnia) wzrosły o 15% względem roku 2007 - firma zarobiła około 100 milionów dolarów. Sprzedaż produktów w zeszłorocznym okresie świątecznym wzrosła natomiast o 2%, generując mniej więcej 1,4 miliarda dolarów obrotów. Najbardziej lukratywnym rynkiem dla firmy jest wciąć Japonia. Biorąc pod uwagę cały rok 2008, Namco Bandai odnotowało jednak spore spadki w poszczególnych kategoriach. Sprzedano mniej gier (o 6%), a ogólne obroty firmy obniżyły się o 38% w porównaniu do roku 2007.
Jakie gry sprzedały się najlepiej w 2008 roku? Największym sukcesem okazał się naturalnie Soul Calibur IV, który znalazł ponad 2,2 miliona nabywców na całym świecie. Na drugim miejscu znalazła się kolejna bijatyka, tym razem w bardziej kreskówkowych klimatach, czyli Dragon Ball Z Burst Limit (Namco Bandai wydaje grę w Japonii i Europie). W postacie Son Goku i innych postanowiło wcielić się 730 tysięcy europejskich i japońskich graczy. Nieźle sprzedała się także produkcja We Ski (590 tysięcy sprzedanych egzemplarzy), pozwalająca poszusować na nartach. Pełną listę najlepiej sprzedających się tytułów firmy prezentujemy poniżej.
Namco Bandai zamierza przejąć w pełni firmę D3. Podobno udało się już dojść do porozumienia z akcjonariuszami w sprawie zdobycia 70% jej udziałów. Według oświadczenia, Namco Bandai zamierza współdziałać z nowym partnerem szczególnie na polu tworzenia produktów z zakresu anime, zabawek oraz gier. Przykładem takiego projektu może być więc bardzo popularna gra Ben 10: Alien Force (sprzedana w ogromnym nakładzie), wydana przez D3 Publisher. Najprawdopodobniej doczeka się ona rozszerzeń, już pod skrzydłami nowego właściciela.
Nietrudno zauważyć, że japoński koncern Namco Bandai lubuje się w inwestowaniu w różne produkty i projekty powiązane z animacjami. Wśród nich wymienić można wspominane już popularne gry z serii Dragon Ball Z oraz Naruto. Nieco podobną politykę stosuje firma D3, więc wydaje się, że oba podmioty pasują do siebie. Ważnym aspektem dla Namco Bandai będzie też filia Vicious Cycle Software, odpowiedzialną za stworzenie silnika Vicious, znanego chociażby z Flushed Away, Dead Head Fred.
Przedstawiciele D3 potwierdzili całą sytuację i zapewnili, że w związku z nadchodzącymi zmianami nie zostaną anulowane żadne ogłoszone i tajne jeszcze projekty.
Najlepiej sprzedające się tytułu firmy Namco Bandai w roku 2008:
- Soul Calibur IV- 2,260,000 sprzedanych egzemplarzy
- Dragon Ball Z Burst Limit- 730,000 sprzedanych egzemplarzy
- We Ski - 590,000 sprzedanych egzemplarzy
- Dynasty Warriors: Gundam 2 (Gundam Musou 2) - 590,000 sprzedanych egzemplarzy
- Active Life Outdoor Challenge - 550,000 sprzedanych egzemplarzy
- Naruto: Ultimate Ninja 3 - 530,000 sprzedanych egzemplarzy
- Super Robot Wars Z - 510,000 sprzedanych egzemplarzy
- Taiko Drum Master - 500,000 sprzedanych egzemplarzy
- Mobile Suit Gundam Gundam VS. Gundam - 440,000 sprzedanych egzemplarzy
- Dragon Ball Z Budokai Tenkaichi 3 - 420,000 sprzedanych egzemplarzy