autor: Artur Falkowski
Najlepiej sprzedające się gry w Japonii (18-24 czerwca)
Kolejne zestawienie najlepiej sprzedających się gier w Japonii nie odbiega od tego, co mogliśmy obserwować w ciągu ostatnich miesięcy. W dalszym ciągu dominują konsole Nintendo z NDS na czele, a pozostałe nie zagrzewają na liście zbyt długo miejsca.
Kolejne zestawienie najlepiej sprzedających się gier w Japonii nie odbiega od tego, co mogliśmy obserwować w ciągu ostatnich miesięcy. W dalszym ciągu dominują konsole Nintendo z NDS na czele, a pozostałe nie zagrzewają na liście zbyt długo miejsca.
Nikogo chyba nie zdziwi, że najchętniej kupowaną grą była The Legend of Zelda: Phantom Hourglass. W końcu to kontynuacja jednej z najbardziej cenionych serii gier wideo. W ciągu tygodnia sprzedało się 300 tysięcy egzemplarzy wspomnianej produkcji i choć daleko temu do szaleństwa, jakie opanowało Japończyków po premierze Pokemon Diamond/Pearl, liczba ta kilkukrotnie przewyższa wyniki zazwyczaj osiągane przez gry znajdujące się na pierwszym miejscu zestawienia.
Warto wspomnieć o produkcjach na PS3 i X360, które w ostatnim zestawieniu znalazły się w pierwszej dziesiątce. Gra Ninja Gaiden: Sigma (PS3) z trzeciej pozycji spadła na dziewiętnastą, podczas gdy Eternal Sonata (X360), która była na miejscu drugim, znalazła się poza pierwszą trzydziestką.
Miejsce | Gra | Wydawca | Konsola | Tygodniowa sprzedaż |
1 | Zelda no Densetsu: Mugen no Sunadokei | Nintendo | DS | 303,000 |
2 | Itadaki Street DS | Square Enix | DS | 149,000 |
3 | Miru Chikara wo Jissen de Kitearu: DS Ganriki Training | Nintendo | DS | 44,000 |
4 | Wii Sports | Nintendo | Wii | 34,000 |
5 | Growlanser VI: Precarious World | Atlus | PS2 | 27,000 |
6 | Hajime no Ippo Revolution | AQ Interactive | Wii | 25,000 |
7 | Hajimete no Wii | Nintendo | Wii | 22,000 |
8 | Mana-Khemia: Gakuen no Renkinjutsu Shitachi | Gust | PS2 | 21,000 |
9 | Motto Nou o Kitaeru Otona DS Training | Nintendo | DS | 20,000 |
10 | New Super Mario Bros. | Nintendo | DS | 18,000 |
Powyższe zestawienie zostało sporządzone przez firmę Media Create.