Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 marca 2006, 10:13

Nagrody G.A.N.G. rozdane (28/03/06)

Oprócz tradycyjnych nagród dla najlepszych gier ubiegłego roku, jakie rozdano podczas tegorocznej edycji Game Developers Conference, swoje wyróżnienia przyznała także organizacja Game Audio Network Guild (G.A.N.G.), koncentrująca się tylko i wyłącznie na oprawie dźwiękowej programów rozrywkowych.

Oprócz tradycyjnych nagród dla najlepszych gier ubiegłego roku, jakie rozdano podczas tegorocznej edycji Game Developers Conference, swoje wyróżnienia przyznała także organizacja Game Audio Network Guild (G.A.N.G.), koncentrująca się tylko i wyłącznie na oprawie dźwiękowej programów rozrywkowych.

Największą liczbą nagród może pochwalić się gra firmy Sony Computer Entertainment, zatytułowana God of War. Produkt ten zwyciężył m.in. w kategoriach: Najlepsze dialogi; Najlepszy dźwięk w przerywnikach filmowych; Najlepsza interaktywna ścieżka dźwiękowa; Najlepszy projekt oprawy audio (tutaj do spółki z Call of Duty 2); Muzyka roku. Nikogo nie powinno więc dziwić, że także w najważniejszej konkurencji – Oprawa audio roku – program zdobył główne trofeum.

Tylko dwie statuetki zgarnęła faworyzowana gra Guitar Hero, za to w przyzwoitych kategoriach: Najlepsze wykorzystanie muzyki licencjonowanej i Najbardziej innowacyjne użycie dźwięku. Taką samą liczbę nagród zdobyła wspomniana już wcześniej produkcja o nazwie Call of Duty 2. Oprócz Najlepszego projektu oprawy audio, zdobyła ona także wyróżnienie w kategorii Najlepsze użycie dźwięku przestrzennego.

Nagrodę za całokształt zdobył Booby Prince, autor muzyki do takich gier jak Wolfenstein 3D, Doom, Doom II: Hell on Earth, Duke Nukem 3D, czy Abuse...

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

gry