Nagrody G.A.N.G. rozdane (28/03/06)
Oprócz tradycyjnych nagród dla najlepszych gier ubiegłego roku, jakie rozdano podczas tegorocznej edycji Game Developers Conference, swoje wyróżnienia przyznała także organizacja Game Audio Network Guild (G.A.N.G.), koncentrująca się tylko i wyłącznie na oprawie dźwiękowej programów rozrywkowych.
Oprócz tradycyjnych nagród dla najlepszych gier ubiegłego roku, jakie rozdano podczas tegorocznej edycji Game Developers Conference, swoje wyróżnienia przyznała także organizacja Game Audio Network Guild (G.A.N.G.), koncentrująca się tylko i wyłącznie na oprawie dźwiękowej programów rozrywkowych.
Największą liczbą nagród może pochwalić się gra firmy Sony Computer Entertainment, zatytułowana God of War. Produkt ten zwyciężył m.in. w kategoriach: Najlepsze dialogi; Najlepszy dźwięk w przerywnikach filmowych; Najlepsza interaktywna ścieżka dźwiękowa; Najlepszy projekt oprawy audio (tutaj do spółki z Call of Duty 2); Muzyka roku. Nikogo nie powinno więc dziwić, że także w najważniejszej konkurencji – Oprawa audio roku – program zdobył główne trofeum.
Tylko dwie statuetki zgarnęła faworyzowana gra Guitar Hero, za to w przyzwoitych kategoriach: Najlepsze wykorzystanie muzyki licencjonowanej i Najbardziej innowacyjne użycie dźwięku. Taką samą liczbę nagród zdobyła wspomniana już wcześniej produkcja o nazwie Call of Duty 2. Oprócz Najlepszego projektu oprawy audio, zdobyła ona także wyróżnienie w kategorii Najlepsze użycie dźwięku przestrzennego.
Nagrodę za całokształt zdobył Booby Prince, autor muzyki do takich gier jak Wolfenstein 3D, Doom, Doom II: Hell on Earth, Duke Nukem 3D, czy Abuse...