autor: Bartłomiej Kossakowski
Nagrody dla niezależnych twórców gier
Do 1 października można nadsyłać gry na dziesiątą, jubileuszowa edycję międzynarodowego Festiwalu Gier Niezależnych (Independent Games Festival - IGF). Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 20 lutego 2008 roku, podczas festiwalu na odbywającej się od 18 do 22 lutego Game Developers Conference w Moscone Center (San Francisco).
Do 1 października można nadsyłać gry na dziesiątą, jubileuszowa edycję międzynarodowego Festiwalu Gier Niezależnych (Independent Games Festival - IGF). Dla gier studenckich termin ten upływa natomiast 15 października, o godzinie 23.59 czasu lokalnego (czyli o 8.59 rano następnego dnia w Polsce). Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 20 lutego 2008 roku, podczas festiwalu na odbywającej się od 18 do 22 lutego Game Developers Conference w Moscone Center (San Francisco).
Pierwszy IGF odbył się w 1998 roku, z inicjatywy The CMP Game Group. Projekt ma zachęcić niezależnych twórców do dzielenia się swoimi pomysłami i jak dotąd skutecznie się to udaje, bo zainteresowanie festiwalem rośnie z roku na rok. Ujawnianie młodych talentów i pokazywanie ich nowatorskich pomysłów niewątpliwie wzmacnia i nakręca wszelkie branże związane z tworzeniem gier (twórców zainspirował zresztą sukces niezależnej sekcji festiwalu filmowego w Sundance).
Jak co roku, festiwal podzielony będzie na dwie części: pokaz gier tworzonych przez studentów oraz tradycyjny konkurs dla niezależnych twórców. Ten drugi otwarty jest dla wszystkich developerów i ich gier, bez względu na to, czy przeznaczone są dla PC, konsol, można je pobrać z sieci albo zagrać z poziomu przeglądarki internetowej, czy też dostępne są w jeszcze innych, bardziej egzotycznych formatach – chodzi przecież o innowacyjność. Suma nagród obejmuje 50 000 dolarów – w tym 20 000 dolarów nagrody głównej (Seumas McNally Grand Prize). Zwycięzcy w wyodrębnionych dziedzinach: sztuki wizualnej, dźwięku, innowacyjności, wykonania technicznego, dla najlepszej gry dostępnej przez przeglądarkę internetową oraz nagroda publiczności – otrzymają po 2 500 dolarów. Nagroda za najlepszą grę studencką to 500 dolarów. W tym roku jednak w tej sekcji wezmą też udział studenckie mody dla istniejących gier, a sam konkurs będzie bogatszy o nagrodę dla najlepszej spośród dotychczas nagrodzonych na IGF gier studenckich – 2 500 dolarów.
Zawartością tegorocznej edycji IGF zarządzać będzie duet dyrektorski w osobach Matthew Wegnera i Steve'a Swinka, pracowników Flashbang Studios – wielokrotnych finalistów festiwalu i zwycięzców edycji 2005. W tym roku zrezygnowali oni z zawodów, aby wesprzeć organizacyjnie przewodniczącego imprezy, Simona Carlessa. O wszystkich nowościach na temat festiwalu będziemy informować Was na bieżąco. Póki co, garść konkretów.
Najważniejsze daty IGF 2007/2008:
- 15 czerwca 2007: otwarcie sezonu przyjmowania zgłoszeń;
- 1 października 2007: upływa termin zgłoszeń gier do konkursu głównego;
- 15 października 2007: upływa termin zgłoszeń gier do konkursu studenckiego;
- 3 grudnia 2007: ogłoszenie finalistów konkursu głównego;
- 17 grudnia 2007: ogłoszenie finalistów konkursu studenckiego;
- 18-22 lutego 2008: Game Developer’s Conference 2008;
- 20-22 lutego 2008: dni Festiwalu na GDC;
- 20 lutego 2008: ogłoszenie zwycięzców i ceremonia wręczenia nagród IGF 2008.
Jeśli chcecie zgłosić swoją grę do konkursu, zajrzyjcie tutaj. Po szczegóły na temat zasad, kategorii i z innymi pytaniami dotyczącymi festiwalu, zgłaszajcie się do biura IGF, wysyłając e-mail pod adres [email protected]. Warto zajrzeć też na oficjalną stronę Independent Games Festival.