autor: Łukasz Szliselman
Nadchodzi pierwszoligowa strzelanka od People Can Fly
Polskie studio People Can Fly przygotowuje obecnie dwie gry. Jedną z nich jest strzelanka AAA, która zostanie zapowiedziana w 2017 roku. Drugi projekt jest mniejszy, a informacje na jego temat poznamy jeszcze w tym roku.
Polskie studio People Can Fly pracuje nad swoim pierwszym samodzielnym projektem od czasów wydanego w 2011 roku Bulletstorma. Przypomnijmy, że w 2012 roku deweloper na dobre związał się z firmą Epic Games, a wkrótce potem przyjął nazwę Epic Games Poland. Rok temu jednak zespół odzyskał niezależność i powrócił do starej nazwy. Obecnie ekipa People Can Fly, której przewodzi Sebastian Wojciechowski, ma w zanadrzu co najmniej dwa projekty. Jednym z nich jest wysokobudżetowa strzelanina AAA, która zostanie oficjalnie zapowiedziana w 2017 roku. W rozmowie z nami prezes studia powiedział:
„Prace trwają od początku tego roku – wcześniej dopieszczaliśmy koncepcję. Na jakiekolwiek szczegóły trzeba więc będzie poczekać do przyszłego roku.”
Mimo że prace nad grą znajdują się na dość wczesnym etapie, People Can Fly zdołało nawiązać współpracę z wydawcą. Nie wiadomo jednak, czy będzie to Epic Games, czy może jakaś inna firma. Niewiele wiemy też na temat natury rozgrywki, choć można się domyślać, że zgodnie z tradycją studia (mówimy przecież o ojcach serii Painkiller i Bulletstorma) otrzymamy soczystego, dynamicznego FPS-a. Choć takie zapewnienie nie padło wprost, to zapytany o ton rozgrywki Wojciechowski odparł:
„Zapewniam, że sam fakt pozyskania wydawcy na tak wczesnym etapie świadczy o naszym ogromnym doświadczeniu. Je właśnie wykorzystujemy przy produkcji gry.”
Drugi projekt People Can Fly ma być mniejszy, a pierwsze szczegóły na jego temat poznamy w tym roku. Póki co jednak, twórcy trzymają język za zębami – nie wiemy nawet, czy będzie to strzelanka, czy coś innego.
Więcej ciekawostek na temat obecnej formy firmy i jej przyszłych planów dowiecie się z naszego wywiadu z Sebastianem Wojciechowskim, prezesem People Can Fly: