Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 maja 2016, 10:35

autor: Adrian Werner

Nadchodzi Dual Universe - sandboksowe kosmiczne MMO zainspirowane EVE Online

Studio Nvaquark zapowiedziało projekt Dual Universe. Będzie to kosmiczne MMO, pozwalające na zabawę w pustce kosmicznej i na powierzchniach planet. Ponadto w grze wszyscy gracze staną się częścią jednego, ciągle ewoluującego sieciowego uniwersum.

Wczesna wersja zostanie udostępniona graczom na początku przyszłego roku.

Gatunek MMORPG od początku swojego istnienia obiecywał graczom możliwość stania się częścią wielkiego wirtualnego świata. W rzeczywistości jednak większość gier tego typu dzieli swoje społeczności pomiędzy wiele samodzielnych serwerów. Jednym z rzadkich wyjątków od tej reguły jest EVE Online i zastosowane w tej produkcji rozwiązania stały się inspiracją dla studia Nvaquark, założonego przez byłych pracowników takich firm jak Ubisoft, Sony, Apple czy Aldebaran Robotics. Zespół opublikował właśnie pierwsze screeny ze swojego debiutanckiego projektu. Nosi on tytuł Dual Universe i pozwoli graczom bawić się zarówno w przestrzeni kosmicznej, jak i na powierzchniach planet, a wszyscy użytkownicy zaludnią jedną stale zmieniającą się galaktykę. Gra zmierza wyłącznie na pecety, a grywalna wersja alfa ma zostać udostępniona na początku przyszłego roku.

Dual Universe zaoferuje dosyć ciekawe tło fabularne. W zaprezentowanej przez autorów wizji przyszłości w 2027 roku jeden z teleskopów zarejestrował eksplozję IK Pegasi HR 8210, czyli gwiazdy podwójnej zlokalizowanej w gwiazdozbiorze Pegaza. Rezultatem tego zdarzenia było powstanie gwiazdy neutronowej, a siła eksplozji wystrzeliła ją w kierunku Ziemi. Obiektu tego nie da się w żaden sposób zatrzymać i rok 2537 stał się ostateczną datą końca naszej planety. Aby przetrwać ludzkość uruchamia zakrojony na szeroką skalę program, w ramach którego w różne zakątki galaktyk wysyłane są regularnie statki z kolonistami, z zadaniem znalezienia nowego domu dla naszego gatunku. Gracze wcielą się w członków takich ekspedycji, a rozgrywka rozpocznie się w chwili, gdy po dotarciu do celu podróży zostaną wybudzeni ze snu kriogenicznego.

Przygodę rozpoczniemy na powierzchni planety. Po wylądowaniu transportujący kolonistów statek, nazwany Arką, utworzy wokół kadłuba bezpieczną strefę, zapewniającą postaciom schronienie. Gracze szybko zmuszeni jednak zostaną do jej opuszczenia i rozpoczęcia kolonizacji. Gra ma w niczym nie ograniczać swobody użytkowników. Sami zdecydujemy jak pokierować karierą postaci, a oparty na voxelach system konstrukcyjny pozwoli zbudować praktycznie wszystko, co przyjdzie nam do głowy, poczynając od przedmiotów, poprzez budynki, a na pojazdach i statkach kosmicznych kończąc.

Wszystkie kolonizowane w ten sposób planety będą częścią jednego wielkiego uniwersum. Wraz z rozwojem gry tworzone przez graczy frakcje mają rosnąć w siłę, zdobywać nowe terytoria, konstruować floty statków kosmicznych oraz ulepszać technologie. Zarówno wirtualna ekonomia, jak i polityka będą w całości napędzane przez decyzje oraz działania samych użytkowników.

Gra zaoferuje także elastyczny system skryptów pozwalający na głębokie ingerowanie w zasady działania statków i maszyn, oraz na zaprojektowanie służących pomocą sztucznych inteligencji. Mechanika walki będzie w większości zręcznościowa, zarówno gdy będziemy toczyli bitwy jako pojedynczy żołnierz, jak i kiedy zasiądziemy za sterami myśliwców. W świecie pojawią się bezpieczne strefy, ale poza nimi nie będzie żadnych ograniczeń starć PvP. Nie zabraknie także okazji do walk PvE przeciwko wrogom sterowanym przez sztuczną inteligencję.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej