Nadchodzi Do Not Cross - przygodówka o sprzątaniu miejsc zbrodni
Niezależne studio ZeroTec pracuje nad projektem Do Not Cross, czyli nietypową przygodówką, w której wcielimy się w członka ekipy sprzątającej miejsca zbrodni.
Przygodówki podejmowały już tak wiele różnorodnych tematyk, że twórcom gier z tego gatunku trudno jest już nas zaskoczyć. Ta sztuka udała się jednak studiu ZeroTec, które pracuje nad produkcją zatytułowaną Do Not Cross. Pozwoli ona graczom na wcielenie się członka ekipy sprzątającej miejsca zbrodni, po tym jak skończą z nimi detektywi oraz technicy laboratorium kryminalistycznego. Projekt zmierza obecnie wyłącznie na pecety i znajduje się we wczesnym stadium cyklu deweloperskiego. Twórcy nie są więc jeszcze gotowi podać żadnej, nawet przybliżonej, daty premiery, ale nie powinniśmy się jej spodziewać wcześniej niż w przyszłym roku.
Kierowany przez nas mężczyzna rozpocznie kampanię w dobrym stanie psychicznym, ale samotne obcowanie ze śladami zbrodni nie pozostanie bez wpływu na jego umysł. Każde kolejne miejsce do wyczyszczenia będzie zwiększało jego fascynację zbrodniami, co z kolei ma przekładać się na jego zdrowie psychiczne. Cała historia ma być smutna i pełna melancholii, a jednocześnie autorzy chcą wykorzystać nietypowy pomysł na fabułę do prezentowania opowieści w świeży sposób.
Podstawowym zadaniem gracza w każdej lokacji będzie jej dokładne wyczyszczenie, tak aby nie pozostały tam żadne ślady zbrodni. Ten aspekt rozgrywki zrealizowany zostanie w formie różnorodnych mini gierek zręcznościowo-logicznych, odtwarzających poszczególne czynności wykonywane w tym zawodzie. Jako źródło inspiracji autorzy podają konsolową serię Trauma Center. Całość zostanie zoptymalizowana pod pady, ale nie zabraknie także wsparcia dla myszki i klawiatury.
Tylko sprzątanie będzie wymagane do „zaliczenia” każdej lokacji. Jednocześnie gracz otrzyma także liczne okazje do zabawienia sie w detektywa. Zostanie to zrealizowane w typowo przygodówkowej formule. Będziemy więc przeszukiwali miejsca zbrodni, zbierając wskazówki oraz przeglądając rzeczy zmarłych osób. Uzyskane w ten sposób dowody i informacje wykorzystamy potem do rozwikłania spraw oraz wykrycia winnych.
Wszystko to ukazane zostanie w atrakcyjnej dwuwymiarowej oprawie wizualnej opracowanej przez Tobiasa Franka, czyli artystę, który pracował wcześniej przy tworzeniu grafik koncepcyjnych dla takich projektów jak Anno 2070, Might & Magic Online czy Star Citizen.