autor: Grzegorz Ferenc
Na Beyond Good & Evil 2 poczekamy jeszcze długo. Pierwszy obrazek z gry
W sieci pojawił się pierwszy obrazek z gry Beyond Good & Evil 2 od czasu filmiku z 2009 roku, który rzekomo ukazywał fragment rozgrywki. Jednocześnie Michel Ancel z firmy Ubisoft zaprzeczył pogłoskom, że druga część przygód zielonookiej Jade ukaże się na konsole obecnej generacji.
Wiele wody w Wiśle upłynęło od czasu, gdy po raz ostatni mogliśmy cieszyć oczy materiałami z gry Beyond Good & Evil 2. Do krótkiego zwiastuna z 2009 roku i prezentacji grafik koncepcyjnych sprzed sześciu miesięcy dołączył teraz jeden obrazek z gry.
Jednocześnie Michel Ancel, twórca serii Rayman, obecnie kierujący zespołem Ubisoft Montpellier odpowiedzialnym za Beyond Good & Evil 2, poinformował w wywiadzie podczas targów Touluse Game Show, że gra weszła w fazę aktywnej produkcji. Odpowiadając na pytanie o datę premiery zaznaczył, że na razie niczego nie obiecuje, ponieważ twórcy mają duże ambicje związane z tytułem i nie chcą, aby cokolwiek ich ograniczało:
Skupiamy się na grze. Najpierw ją stworzymy, potem będziemy patrzyli na jakim sprzęcie może działać. […] Nie chcę mówić o roku 2013 [jako dacie premiery], ponieważ sami nie wiemy, kiedy tytuł będzie gotowy. Pracujemy, aby stworzyć wielką grę i będziemy potrzebowali większego potencjału techniczego.
Ostatnie zdanie oznacza w praktyce, że Ancel zdementował grudniowe pogłoski, że Beyond Good & Evil 2 ma jednak szansę pojawić się na konsolach obecnej generacji.
Przeprowadzony w Tuluzie wywiad przyniósł drobną informację na temat systemu rozgrywki. Ancel potwierdził, że stylem będzie ona przypominać parkour z gry Mirror’s Edge, a więc położy nacisk na swobodne i szybkie przemieszczanie się pomiędzy lokacjami w akrobatyczny sposób:
Wpadliśmy na ten pomysł jeszcze przed ukazaniem się Mirror’s Edge. Ale nie zamierzamy tworzyć gry z perspektywą pierwszej osoby. Bliżej nam do serii Assassin’s Creed i Prince of Persia, a więc do rozgrywki TPP.
Pozostaje mieć nadzieję, że będąca w produkcji od 2007 roku gra, która przetrwała mnóstwo plotek o zagrożonej produkcji i niepewnym losie, nie okaże się godna miana najdłużej wyczekiwanego tytułu w historii komputerowej rozrywki. Trzeba jednocześnie zaznaczyć, że Ancel wielokrotnie podkreślał, że pracuje nad tytułem wraz z bardzo małym zespołem twórców, aby „duch gry został zachowany” i często przepraszał za długi czas oczekiwania na premierę.
Pierwsza odsłona serii Beyond Good & Evil ukazała się w 2003 roku. Główną bohaterką była młoda reporterka o imieniu Jade, która zaczęła dochodzenie mające na celu odkrycie tajemnic kryjących się za inwazją obcej rasy na planetę Hyllis. Pomimo dobrych recenzji tytuł sprzedał się kiepsko.