autor: Marcin Skierski
Multiplayer w Gears of War 3 - beta testy, dedykowane serwery i inne nowości
Tryb wieloosobowy niewątpliwie jest jednym z powodów, dla którego miliony graczy czekają na Gears of War 3. Poprzednie dwie odsłony serii były jednymi z najbardziej obleganych pozycji na Xbox Live, więc podobnie powinno być w przypadku „trójki”. Tymczasem dowiedzieliśmy się kilku ciekawych szczegółów na temat multiplayera.
Tryb wieloosobowy niewątpliwie jest jednym z powodów, dla którego miliony graczy czekają na Gears of War 3. Poprzednie dwie odsłony serii były jednymi z najbardziej obleganych pozycji na Xbox Live, więc podobnie powinno być w przypadku „trójki”. Tymczasem dowiedzieliśmy się kilku ciekawych szczegółów na temat multiplayera.
Choć gra niedawno została przesunięta z kwietnia 2011 roku na przyszłoroczną jesień, to początek 2011 roku wciąż powinien być odpowiednio zaznaczony w kalendarzu każdego fana. Na ten okres zapowiedziano bowiem start beta testów sieciowych rozgrywek. Nie znamy wprawdzie szczegółów na ich temat, ale przynajmniej wiemy już, jakich nowinek oczekiwać w najbliższych miesiącach.
Bardzo ważną nowością w stosunku do poprzedniczek będzie obsługa dedykowanych serwerów. Ich brak był jedną z największych bolączek pierwszych dwóch części Gears of War, gdyż często powodował nie tylko tzw. lagi w czasie zabawy, ale i oznaczał przewagę osoby zakładającej dany mecz (tzw. hosta), właśnie ze względu na brak występujących u niej opóźnień.
„Nie zawsze możesz zagwarantować idealną grę w sieci. Sam miałem lagi w Halo: Reach, podobnie jak w Call of Duty. Jest to jednak integralna część Internetu, gdy jednocześnie do zabawy dołączają miliony ludzi. Jako deweloper, Twoim zadaniem jest zrobić wszystko co się da, by uchronić swoją produkcję przed tego typu problemami, a dedykowane serwery tylko w tym pomogą” – tak Cliff Bleszinski wypowiada się na temat tej nowości w wywiadzie dla serwisu 1UP. Jednocześnie zaznaczył, że twórcy już wcześniej doskonale zdawali sobie sprawę z problemu, ale dopiero teraz uda się go rozwiązać.
Gears of War 3 nie przyniesie ze sobą samych nowości dla trybu wieloosobowego – dowiedzieliśmy się także, czego zabraknie. Nie będzie między innymi opcji Theatre Mode, dzięki której moglibyśmy nagrywać i edytować rozgrywane mecze. Nie otrzymamy również możliwości robienia screenów w czasie rozgrywki, czego można coraz częściej uświadczyć w innych produkcjach. Twórcy tłumaczą się brakiem czasu na dopracowanie tych elementów gry i są zdania, że to tak naprawdę mało popularne wśród graczy funkcje.
Oprócz tego wiadomo trochę więcej na temat systemu doświadczenia w multiplayerze. W czasie zabawy będziemy otrzymywać odznaki przyznawane za określone akcje, takie jak pierwsze wyeliminowanie przeciwnika, czy określoną ilość tzw. headshotów. Swoimi założeniami mocno przypomina to standardowe Osiągnięcia, jakie posiadacze Xboksa 360 zdobywają również w kampanii dla jednego gracza.
Poprzez zaliczanie określonych wyzwań odblokujemy dodatkowe możliwości dla naszej postaci, takie jak nowe rodzaje egzekucji. Każda broń będzie posiadała po kilka różnych animacji dobijania wroga, a w końcowej wersji będziemy mogli niemal w nieskończoność okładać leżącą postać. Oczywiście dłuższa sekwencja wystawi nas na ostrzał, ale z drugiej strony zapewni większą ilość punktów doświadczenia.
Zapomnieć za to możemy o systemie perków znanym z najbardziej popularnych FPS-ów. Twórcy uznali, że takie faworyzowanie bardziej doświadczonych graczy byłoby nieodpowiednie dla ich produkcji i zrezygnowali z tego pomysłu. Zamiast tego odblokowywać będziemy co najwyżej nowy wygląd dla dostępnych już broni. Nie będzie to jednak w żaden sposób wpływać na ich efektywność.
Jeśli chcecie sprawdzić czego spodziewać się po trybie wieloosobowym w Gears of War 3, serwis GameTrailers opublikował ostatnio trwający niecałe dwie minuty materiał filmowy prezentujący sieciową zabawę w akcji. Zapowiada się równie intensywna zabawa jak ostatnio, a z dedykowanymi serwerami powinny zniknąć narzekania na nieuczciwą rozgrywkę.