Mount & Blade 2 Bannelord - wieści o systemie dynastii i wczesnym dostępie
Przedstawiciele studia TaleWorlds zdradzili kolejne szczegóły na temat ich nadchodzącej produkcji – Mount & Blade II: Bannerlord. W ostatnim wpisie na Steamie wypowiedzieli się między innymi o ewentualnym wczesnym dostępie, trybie kooperacji oraz systemie dynastii.
- Deweloper: TaleWorlds Entertainment;
- Wydawca: TaleWorlds Entertainment;
- Gatunek: RPG akcji z elementami strategii
- Platforma docelowa: PC;
- twórcy na razie nie chcą podawać oficjalnej daty premiery.
Mount & Blade II: Bannerlord jest bez wątpienia jedną z najbardziej wyczekiwanych gier znajdujących się obecnie w produkcji. Świadczyć może o tym chociażby popularność, jaką cieszyło się zaprezentowane podczas tegorocznych targów gamescom demo trybu dla pojedynczego gracza tego „symulatora średniowiecznego lorda”. Dla wielu pozostawiło ono jednak kilka pytań bez odpowiedzi. Na przynajmniej część z nich tureckie studio TaleWorlds postarało się odpowiedzieć w krótkim Q&A opublikowanym w serwisie Steam. Zawiera ono pewnego rodzaju dobrą wiadomość dla osób, które już nie mogą doczekać się debiutu tytułu. Twórcy planują bowiem wypuścić grę przed premierą w ramach wczesnego dostępu, by móc zebrać opinie społeczności i zbalansować pewne elementy. Była o tym mowa już wcześniej, podczas wywiadu z deweloperami przeprowadzonego na targach gamescom. Wciąż nie wiadomo jednak kiedy ani w jakiej formie Early Access pojawi się na Steamie.
Skupmy się jednak na samej zabawie w Mount & Blade II: Bannerlord. W Q&A twórcy zdradzili, że w tytule pojawi się system dynastii. Bohaterowie stworzeni przez graczy będą mogli mieć rodziny – rodzeństwo, siostrzeńców i bratanków, czy w końcu dzieci - i to nawet od samego początku zabawy. Co ciekawe, w momencie, gdy protagonista zginie, jeden z członków familii zajmie jego miejsce. Jeśli jednak komuś nie przypadnie do gustu tego typu model sukcesji, permanentną śmierć głównej postaci będzie można wyłączyć.
Przedstawiciele studia TaleWorlds podzielili się również gorszymi wiadomościami. Po pierwsze, wbrew pierwotnym planom, w Mount & Blade II: Bannerlord nie będzie można budować w posiadanych przez nas wioskach zamków. Twórcy tłumaczą to faktem, że system zarządzania lennami oraz zasady nim rządzące stałyby się zbyt skomplikowane i nieciekawe. Zamiast tego każda osada przypisana jest do twierdzy lub miasta. Nie tylko ma to uprościć administrowanie własnościami, ale również poprawić ich estetykę.
Po drugie, w dniu premiery tytuł nie będzie posiadał możliwości zabawy w trybie współpracy. Przygotowanie go znacznie skomplikowałoby i wydłużyło prace nad tytułem. Twórcy nie wykluczają jednak, że co-op pojawi się w przyszłości w formie DLC. Według wstępnych planów, umożliwi on graczom połączenie sił w bitwach, lecz nie na mapie kampanii.
Na koniec przedstawiciele studia TaleWorlds ponownie podkreślili, że nie mają zamiaru ogłaszać nawet przybliżonej daty premiery Mount & Blade II: Bannerlord dopóki nie będą jej absolutnie pewni. Wiele wskazuje jednak na to, że na tytuł, który, przypomnijmy, powstaje już od niemal siedmiu lat, jeszcze trochę poczekamy.
- Oficjalna strona gry Mount & Blade II: Bannerlord
- Graliśmy w Mount & Blade 2: Bannerlord – na ten sandbox warto czekać
- Mount & Blade II: Bannerlord – kompendium wiedzy