autor: Bartek Sarna
Mortal Online ciekawym projektem na rynku gier MMO?
Latem przyszłego roku będziemy mieli okazję pograć w nowego MMORPG. Już teraz ruszyła stronka gry, na której możemy znaleźć m.in. teaser. Poniżej przedstawię garść szczegółów na temat nowej produkcji studia Star Vault AB.
Latem przyszłego roku będziemy mieli okazję pograć w nowego MMORPG. Już teraz ruszyła stronka gry, na której możemy znaleźć m.in. teaser.
Mortal Online, jak twierdzą jego twórcy to MMO nowej generacji zarówno jeśli chodzi o rozwiązania graficzne jak i samą rozgrywkę. Takie stwierdzenia są jednak dosyć powszechne przy zapowiedziach nowego tytułu, dlatego należy do nich podchodzić z dużą rezerwą.
W każdym razie w grze przeniesiemy się do świata fantasy. Pewnie do wyboru będziemy mieli kilka ras i klas postaci. Na razie nie podano jednak żadnych oficjalnych szczegółów na ich temat. Nie zdradzono również informacji dotyczących potworów jakie będą zamieszkiwać świat Mortala, choć w teaserze pojawia się na przykład olbrzymi smok.
Założenie producenta gry jest takie: dać graczowi poczucie jak największej wolności. Wyraża się to głównie w tym, że reguły rozgrywki zostaną ograniczone do minimum, a ścieżka rozwoju postaci będzie zależała tylko i wyłącznie od pomysłu gracza (trochę to chyba przesadzone). Staniemy zatem przed dylematem czy zostać praworządnym członkiem społeczności, który będzie postrachem dla złodziei i morderców, czy może stanąć po drugiej stronie barykady i pogrążyć się w mroku. Jeżeli jednak zdecydujemy się na położenie łapy na cudzej własności możemy spodziewać się karzącej ręki prawa i sprawiedliwości.
Każdy człowiek ma inny charakter. Introwertycy i samotnicy znajdą w Mortalu coś dla siebie. Będą mogli zaszyć się w swojej chacie i przygotowywać nowe mikstury czy przez rozwój umiejętności rzemieślniczych wytwarzać wysokiej klasy przedmioty, których sława odbije się głośnym echem w całej krainie. Ci natomiast, którzy są istotami społecznymi dostaną możliwość stworzenia gildii, która będzie mogła z kolei posiąść twierdzę lub fortecę na własność.
Z ciekawszych elementów na razie dość ogólnie wspomniano o religiach. Już teraz wiadomo, że będziemy mogli wybrać wyznanie. Ba, w obronie wiary przyjdzie nam walczyć z heretykami (czytaj innowiercami) i niszczyć ich świątynie, a także palić ich na stosach. Tak, że nazwa ich bóstw odejdzie w zapomnienie.
Co do walki, która jest nieodzowna w przypadku RPG, to stoczymy ją w trybie PvP lub PvE. Oczywiście jej wynik będzie zależał od umiejętności i stopnia rozwoju postaci. Przy czym twórcy gry obiecują brak automatyzmu, także możemy zapomnieć o tym, że klikniemy jednym przyciskiem myszy i ciało naszego wroga samo osunie się bezwładnie na ziemię…
Na koniec jeszcze kilka słów o grafice. Jest ona tworzona w oparciu o silnik Unreal Engine 3.0, także spodziewajmy się całkiem ładnej oprawy wizualnej towarzyszącej poczynaniom naszej postaci.
Jeżeli przynajmniej połowa deklaracji, które złożyli producenci (Star Vault AB) Mortala Online się potwierdzi, to możemy oczekiwać przynajmniej dość dobrego MMO. Jeśli potwierdzą się wszystkie, to z pewnością gra ma szanse podbić serca fanów MMORPG na całym świecie. Ja sam pisząc tego newsa trochę się rozmarzyłem, jednak jaki tak naprawdę otrzymamy produkt dowiemy się już w przyszłym roku.