Modyfikacja upiększająca dwie pierwsze części Mass Effect
Przywykliśmy już do modów poprawiających jakość grafiki gier. Najnowszy projekt tego typu znacząco zwiększa szczegółowość tekstur w dwóch pierwszych częściach serii Mass Effect.
Od premiery Mass Effect 3 dzieli nas tylko trochę ponad miesiąc. Nie znaczy to jednak, że fani są już gotowi porzucić wciąż bardzo atrakcyjne dwie poprzednie odsłony cyklu. Jeden z miłośników serii wypuścił właśnie imponującą modyfikację, która znacząco poprawia wizualną jakość tych gier.
Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że dwie pierwsze części Mass Effect były produkcjami imponującymi pod względem wizualnym. Jedynym słabszym elementem ich oprawy graficznej były rozmazane tekstury. Ten właśnie problem postanowił naprawić fan korzystający z ksywki JeanLuc761. Jego modyfikacja koncentruje się głównie na zwiększeniu szczegółowości postaci. Zespół BioWare korzystał z tekstur w rozdzielczości 512 x 512 i 1024 x 1024. Mod natomiast zastępuje je wersjami 2024 x 2024 i 4096 x 4096, wiec skok jakościowy jest ogromny.
Warto jednocześnie pochwalić autora za pozostanie wiernym oryginalnemu stylowi gier. Zbyt wiele tego typu projektów podmienia tekstury na nowe, niemające za wiele wspólnego z pierwowzorami, co daje często bardzo nieciekawe efekty. JeanLuc761 na szczęście nie poszedł tą drogą i zamiast tego po prostu zwiększył szczegółowość postaci, dzięki czemu prezentują się one znacznie ładniej.
Nowe tekstury stanowią spore obciążenie dla sprzętu, dlatego twórca przygotował też mniej wymagającą wersję dla posiadaczy słabszych konfiguracji. Niestety, seria Mass Effect nie należy do gier przyjaznych modyfikacjom, dlatego konieczne jest skorzystanie z pomocy programu Texmod. Dokładną instrukcję instalacji i linki do plików z nowymi teksturami znajdziecie na oficjalnym forum BioWare, w wątku założonym przez autora tego projektu: