autor: Aleksander Kaczmarek
Moderzy pracują nad S.T.A.L.K.E.R.-em na silniku CryEngine
O ciekawym pomyśle grupy ambitnych moderów z Rosji, którzy chcą dokonać konwersji gry studia GSC Game World na silnik graficzny CryEngine 2, doniósł serwis PC Gamer. Prace ekipy World of Stalker są już w zaawansowanym stadium. W Internecie pojawił się nawet blisko 5-minutowy fragment gameplay'a prezentujący możliwości projektu Cryzone – Sector 23.
O ciekawym pomyśle grupy ambitnych moderów z Rosji, którzy chcą dokonać konwersji gry studia GSC Game World na silnik graficzny CryEngine 2, doniósł serwis PC Gamer. Prace ekipy World of Stalker są już w zaawansowanym stadium. W Internecie pojawił się nawet blisko 5-minutowy fragment gameplay'a prezentujący możliwości projektu Cryzone – Sector 23.
Wydana w 2007 roku pierwszoosobowa strzelanina S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla miała w zasadzie tylko jedną poważną wadę. Kłopoty z silnikiem graficznym przyprawiły deweloperów z ukraińskiego studia GSC Game World o siwe włosy, a gracze musieli miesiącami czekać na kolejne łaty, poprawiające jego działanie. Mimo to gra znalazła wielu zagorzałych fanów zwłaszcza w gronie moderów, którzy systematycznie wzbogacają ją o świeże pomysły.
Projekt grupy World of Stalker to bez wątpienia jedno z największych moderskich przedsięwzięć w ostatnim czasie. Rosjanie doszli do wniosku, że S.T.A.L.K.E.R. lepiej prezentowałby się na silniku graficznym CryEngine 2 niemieckiej firmy Crytek. Cryzone – Sector 23 łączyć ma fabułę i klimat S.T.A.L.K.E.R.-a z graficznymi fajerwerkami Crysisa. Moderzy planują też wzbogacić grę o kilka nowych elementów, w tym na przykład system leczenia ran wzorowany na rozwiązaniu z Far Cry 2.
Osoby władające językiem rosyjskim mogą śledzić postępy w pracach nad projektem za pośrednictwem forum na stronie serwisu AP Production.