Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 czerwca 2007, 10:44

autor: Piotr Doroń

MMO pod tytułem World of Darkness trafi do sprzedaży za 4-5 lat

Pierwsze informacje o grze MMO opartej o system RPG World of Darkness zostały ujawnione pod koniec zeszłego roku. Doszło do tego przy okazji opublikowania oświadczenia związanego z wchłonięciem White Wolf przez Crowd Control Productions. Od tamtego czasu było o niej bardzo cicho – na tyle, że część miłośników poprzednich dokonań obu firm zaczęła powątpiewać w fakt rozpoczęcia produkcji WoD.

Pierwsze informacje na temat gry MMO opartej o system RPG World of Darkness zostały ujawnione pod koniec zeszłego roku. Doszło do tego przy okazji opublikowania oświadczenia związanego z wchłonięciem studia White Wolf przez islandzką firmę Crowd Control Productions. Od tamtego czasu było o niej bardzo cicho – na tyle, że część miłośników poprzednich dokonań obu producentów zaczęła powątpiewać w fakt rozpoczęcia produkcji World of Darkness.

Sprawy w swoje ręce postanowili wziąć ludzie z CCP, a dokładnie rzecz ujmując Magnus Bergsson, pełniący funkcję kierownika ds. marketingu. Wyjawił on w rozmowie z serwisem Eurogamer, że gra ma się dobrze, a jej przewidywana premiera nastąpi za mniej więcej cztery lata. „Nie znamy dokładnej daty. Produkcja tego typu gier zajmuje zwykle od czterech do pięciu lat. Nie wydaje mi się, aby w przypadku naszego tytułu termin ukończenia produkcji miał odbiegać od tej reguły”.

W dalszej części wywiadu Bergsson odniósł się do samej gry, wyznając, że do tej pory nie pojawiła się na rynku pozycja MMO, która mogłaby przypominać World of Darkness. Na czym polegać ma owa odmienność? Przekonamy się zapewne już wkrótce. Według Bergssona głównym czynnikiem rozróżniającym WoD od reszty tytułów MMO ma być podejście do tematu oraz odejście od schematów fantasy, którym wierna jest zdecydowana większość tego typu produkcji.

Przypominamy, że firma CCP jest producentem i wydawcą zdobywającej coraz większą popularność gry MMO o tytule EVE Online. Z kolei White Wolf stoi za stworzeniem jednych z najbardziej rozpoznawalnych systemów RPG, takich jak Vampire, Werewolf czy Mage.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej