autor: Marek Grochowski
MMO Blue Mars wzbogaci się o technologię Complex Event Processing
O tym, że pochodząca z Honolulu firma Avatar Reality pracuje nad kosmiczną grą MMO o nazwie Blue Mars, informowaliśmy Was już w marcu bieżącego roku. Wówczas to amerykańscy deweloperzy oznajmili, że ich dzieło będzie napędzane przez potężny silnik CryENGINE 2. Okazuje się, że to nie jedyne narzędzie, mające uczynić z nadchodzącego projektu przedmiot sukcesu jego twórców.
O tym, że pochodząca z Honolulu firma Avatar Reality pracuje nad kosmiczną grą MMO o nazwie Blue Mars, informowaliśmy Was już w marcu bieżącego roku. Wówczas to amerykańscy deweloperzy oznajmili, że ich dzieło będzie napędzane przez potężny silnik CryENGINE 2. Okazuje się, że to nie jedyne narzędzie, mające uczynić z nadchodzącego projektu przedmiot sukcesu jego twórców.
Szefowie grupy Avatar podali do wiadomości, że w Blue Mars zostanie zawarta również zaawansowana technologia Complex Event Processing autorstwa ekipy StreamBase Systems. Oprogramowanie to przyczyni się do jednoczesnego przetwarzania ogromnych ilości danych, składających się na miejsca i wydarzenia, które zaobserwujemy w grze.
Dotąd na wprowadzenie powyższego rozwiązania zdecydowała się m.in. znana w segmencie gier cRPG korporacja BioWare. Efekty jej prac nad tytułem wykorzystującym Complex Event Processing zobaczymy jednak dopiero w 2009 r. Owoc działań programistów z Avatar Reality pojawi się na rynku nieco wcześniej, o czym mogą świadczyć zaplanowane na przyszły rok beta-testy produktu.
Tymczasem Blue Mars doczekał się już swojej pierwszej, publicznej prezentacji. Miała ona miejsce podczas zeszłotygodniowych targów E for All w Los Angeles. Omawiana pozycja będzie z pewnością dziełem, na które warto zwrócić uwagę choćby z tego względu, że w tworzącym je zespole znaleźli się m.in. współautorzy Final Fantasy: The Spirits Within oraz EverQuesta II, a zarząd firmy Avatar złożony został z takich sław, jak Henk Rogers, Minoru Arakawa (niegdyś czołowi przedstawiciele Nintendo) oraz Alexey Pajitnov, pomysłodawca… Tetrisa.