Mission Skills (Umiejętności Wypełniania Misji)
Missions Skills to jedna z kategorii Umiejętności Załogi. Umożliwia wysyłanie podwładnych na samodzielne misje, podczas których będą szukać skarbów, prowadzić negocjacje i śledztwa oraz handlować na czarnym rynku.
W Star Wars: The Old Republic można wysyłać członków załogi na samodzielne przygody. W ich trakcie będą zbierali informacje, gromadzili przedmioty lub wypełniali konkretne zadania. Tu właśnie zastosowanie mają Mission Skills, czyli umiejętności związane z misjami. Korzystając z nich, wybieramy członka załogi, a następnie przydzielamy mu zadanie ze stale zmieniającej się listy. Do wyboru jest wiele różnych misji. Nasi kompani mogą przeprowadzać badania naukowe, zajmować się problemami dyplomatycznymi lub przemycać nielegalne towary. Każda misja niesie ze sobą pewne ryzyko, ale jednocześnie potrafi przynieść spore profity. Niektóre mogą nawet zakończyć się przydzieleniem punktów Jasnej lub Ciemnej Strony Mocy. Po wypełnieniu przydzielonego zadania nasi podwładni powrócą na statek.
W skład Mission Skills wchodzą:
- Diplomacy – zdolność prowadzenia negocjacji. Wysłanie podwładnego na misję tego typu pozwoli wejść w posiadanie m.in. materiałów medycznych potrzebnych do konstrukcji prototypowych implantów, stymulantów czy podarunków dla towarzyszy broni. Ponadto misje te mogą wpłynąć na naszą pozycję pomiędzy Ciemną a Jasną Stroną Mocy.
- Investigation – umiejętność gromadzenia, analizowania i odszyfrowywania tajnych informacji. Podwładni mogą powrócić z tego typu misji m.in. z niedostępnymi w powszechnym obiegu materiałami potrzebnymi do konstrukcji prototypów uzbrojenia i własnych artefaktów.
- Treasure Hunting – umiejętność odszukiwania i zdobywania rzadkich przedmiotów. Wysłany na tego typu misję członek załogi może powrócić m.in. z cennymi kamieniami szlachetnymi potrzebnymi do stworzenia własnych artefaktów lub modyfikacji sprzętu i uzbrojenia.
- Underworld Trading – umiejętność obrotu towarami na czarnym rynku. Wysłani z tego typu misją kompani mogą przynieść nam m.in. cenne podarki, a także egzotyczne materiały i metale, które wykorzystamy potem do konstrukcji zbroi, granatów oraz ulepszeń sprzętu.