Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 7 marca 2006, 14:55

Milion użytkowników usługi Wi-Fi Nintendo

Japoński koncern Nintendo oficjalnie oświadczył światu, iż jego sieciowa usługa związana z konsolą Dual Screen, przekroczyła kolejną granicę. Mowa o milionie użytkowników tej maszynki, którzy raczą się wieloosobowymi rozgrywkami za pośrednictwem sieci Wi-Fi Nintendo.

Japoński koncern Nintendo oficjalnie oświadczył światu, iż jego sieciowa usługa związana z konsolą Dual Screen, przekroczyła kolejną granicę. Mowa o milionie użytkowników tej maszynki, którzy raczą się wieloosobowymi rozgrywkami za pośrednictwem sieci Wi-Fi Nintendo.

Jest to spore osiągnięcie firmy, która, jak pamiętamy, jeszcze przed oficjalną premierą Nintendo Dual Screen, głosiła pogląd, iż opcje sieciowe w konsolach nie są ich zbyt istotnym elementem - jak widać okazuje się, że to jedna z ich kluczowych cech. Japoński gigant rozrywki wirtualnej mocno akcentuje fakt, iż jego usługa Wi-Fi przekroczyła jeden milion użytkowników szybciej niż sławetny Xbox Live Microsoftu, czyli przed upływem 19 miesięcy od momentu startu. Oczywiście należy tu wziąć pod uwagę to, że Xbox Live wymaga okresowej subskrypcji, a podłączenie DS-a do sieci bezprzewodowej i granie jest bezpłatne.

Milion użytkowników usługi Wi-Fi Nintendo - ilustracja #1

Przy okazji nie mogę wyrazić swego podziwu dla tego, jak Nintendo potrafi trafić ze swoim produktem w gusta graczy na całym świecie. Teoretycznie DS nie jest tak technologicznie wyrafinowany jak konkurencyjny PSP, ale i tak nie przeszkodziło to Nintendo sprzedać go w ponad 13 milionach egzemplarzy na całym świecie do stycznia bieżącego roku. Ostatnie wieści z Japonii dotyczące premiery Dual Screen Lite również potwierdzają, iż spece z Nintendo po raz kolejny trafili w gusta klientów – niby kosmetyczne zmiany wyglądu konsoli, a popyt jest daleko większy, niż w czasie premiery oryginalnego DS-a.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej