autor: Daniel Kłosiński
Milion sprzedanych egzemplarzy Garry's Mod
Garry's Mod, modyfikacja korzystająca z dobrodziejstw silnik Sourca, doczekała się miliona sprzedanych egzemplarzy.
Na oficjalnej stronie projektu Garry's Mod pojawiła się informacja o przekroczeniu miliona sprzedanych kopii. Osiągnięcie takiego wyniku zajęło sześć lat, a na załączonym wykresie wyraźnie widać, jak wielki wpływ na liczbę zakupionych kopii miały wyprzedaże na Steamie, szczególnie zakończona niedawno letnia promocja.
Garry's Mod na początku był małą modyfikacją gry Half-Life 2. Jego twórca, Garry Newman, zaczynał prace nad projektem bez szerszej znajomości jakiegokolwiek języka programowania. Dzisiaj firma Team Garry liczy sobie ośmiu pracowników. Gra, początkowo oferowana za darmo, błyskawicznie zdobywała popularność. W listopadzie 2006, dwa lata po premierze, postanowiono pobierać opłaty za ściągnięcie moda - cenę ustalono na 10 dolarów. Nie zmieniło to nastawienia fanów, a projekt Newmana nie schodzi z listy najpopularniejszych gier w ofercie Steam.
Garry's Mod wykorzystuje elementy z posiadanych na naszym koncie Steam gier bazujących na silniku Source. Po dodaniu do mapy danego rekwizytu, możemy wejść w nim w interakcję. Brak tu jakiejkolwiek fabuły i misji, a naszymi poczynaniami rządzi fizyka. Mod jest wykorzystywany do tworzenia animacji, komiksów, ale także do budowania konstrukcji i mechanizmów. Wokół modyfikacji istnieje nawet spora społeczność fanów RPG, którzy żyją w wykreowanym przez siebie świecie.
Mimo, że wynikowi temu daleko od hitów pokroju Minecraft, warto odnotować, że projekt Newmana wciąż się rozwija i przynosi zyski.