autor: Szymon Liebert
Międzyplatformowe pomysły Microsoftu
Firma Microsoft niedawno rozpoczęła promocję nowego systemu operacyjnego na komórki, czyli Windows Phone 7, który ma wprowadzić między innymi większe wsparcie dla gier (w postaci dostępu do Xbox Live). Na razie koncern nie ujawnił zbyt wielu szczegółów na ten temat, ale dzięki imprezie MIX10 wiemy przynajmniej czego możemy się spodziewać.
Firma Microsoft niedawno rozpoczęła promocję nowego systemu operacyjnego na komórki, czyli Windows Phone 7, który ma wprowadzić między innymi większe wsparcie dla gier (w postaci dostępu do Xbox Live). Na razie koncern nie ujawnił zbyt wielu szczegółów na ten temat, ale dzięki imprezie MIX10 wiemy przynajmniej czego możemy się spodziewać.
Na jednej z konferencji zrealizowanej w ramach MIX10 (YouTube) zaprezentowano prostą platformówkę, w którą Eric Rudder, pracownik Microsoftu prowadzący pokaz, zagrał zarówno na telefonie komórkowym, pececie i konsoli Xbox 360. Nowy pomysł firmy pozwolił mu zapisywać stan gry na jednej platformie i kontynuować zabawę od danego momentu na kolejnej.
Pomysł z zapisywaniem stanów gry na zewnętrznym serwerze nie jest niczym nowym i staje się coraz powszechniejszy. Ciekawa jest natomiast koncepcja produkcji obecnej na trzech różnych platformach, a więc dostępnej w praktycznie każdej sytuacji. Wersja na każdą z nich oferuje taką samą grę, którą naturalnie odpowiednio zmodyfikowano (w kwestii np. sterowania).
Eric Rudder powiedział, że poszczególne wersje zaprezentowanej platformówki dzielą prawie 90% kodu, za co odpowiada oprogramowanie deweloperskie firmy, czyli Visual Studio. Sama wizja grania w jedną produkcję bez przerwy (w domu, w pracy i w drodze z jednego miejsca do drugiego) jest trochę przerażająca, ale na pewno ma spory potencjał.