Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 stycznia 2014, 09:46

autor: Adrian Werner

Midwinter - powstaje remake klasycznego sandboksa z Atari ST

Przełomowy wojenny sandbox Midwinter z 1989 roku doczeka się remake’a. Odświeżona wersja zadebiutuje w przyszłym roku na pecetach i konsolach.

Jedna z pierwszych grafik koncepcyjnych. - Midwinter - powstaje remake klasycznego sandboksa z Atari ST - wiadomość - 2014-01-10
Jedna z pierwszych grafik koncepcyjnych.

Studio Chilli Hugger Software ogłosiło, że pracuje nad odświeżoną wersją gry Midwinter, czyli sandboksowego klasyka wydanego pierwotnie w 1989 roku na komputery z rodziny Atari ST. Remake powstaje z myślą o pecetach oraz wciąż nieujawnionych konsolach. Premiera zaplanowana została na przyszły rok. Twórcy chcą zgromadzić środki potrzebne na dokończenie produkcji na serwisie Kickstarter, a zbiórka ruszy w najbliższych miesiącach.

Ambicje autorów są większe niż jedynie odświeżenie oprawy graficznej. Gra nie tylko odtworzy całą głębię pierwowzoru, ale poszczególne elementy zostaną unowocześnione i rozbudowane. Twórca oryginalnej wersji, czyli nieżyjący już Mike Singleton, nie był w stanie wcielić w życie wszystkich swoich pomysłów z powodu ograniczeń technologicznych, jakie narzucały 16-bitowe komputery. Remake nie będzie miał tego problemu i ma w pełni zrealizować potencjał kryjący się w tej marce.

Jedna z pierwszych grafik koncepcyjnych.

Warto wspomnieć, że Midwinter nie jest pierwszą produkcją Mike’a Singletona, za odświeżanie której zabrało się studio Chilli Hugger Software. Zespół kilka miesięcy temu wypuścił na urządzenia mobilne remake kultowego The Lords of Midnight. Produkcja została bardzo dobrze przyjęta, zarówno przez graczy, jak i serwisy branżowe.

  1. Midwinter – oficjalna strona projektu

Midwinter - powstaje remake klasycznego sandboksa z Atari ST - ilustracja #3

Midwinter zadebiutowało w 1989 roku na Atari ST, a rok później zostało przeniesione na pecety i komputery Amiga. Akcja gry toczyła się w 2099 roku w postapokaliptycznej rzeczywistości będącej skutkiem uderzenia w Ziemię gigantycznego meteorytu. Zdarzenie to wyrzuciło w atmosferę gęste chmury diamentowego pyłu blokującego promienie słoneczne, co doprowadziło do nastania na planecie permanentnej zimy.

Grę rozpoczynaliśmy w skórze żołnierza tytułowej wyspiarskiej nacji, który podczas patrolu natknął się na wrogą armię gotową do inwazji. Na jego barki spadł obowiązek ostrzeżenia głównego dowództwa oraz powstrzymania ofensywy sił wroga. W tym celu musiał podróżować po wyspie i werbować ludzi do własnej grupy partyzanckiej, która następnie przeprowadzała akcje dywersyjne przeciwko najeźdźcy.

Midwinter było prawdziwie przełomową produkcją. Gra oferowała otwarty świat, dynamiczną kampanię, trójwymiarową grafikę oraz możliwość przejmowanie pojazdów przeciwników. W 1991 roku wydano kontynuację w postaci Flames of Freedom.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej