autor: Dorota Drużko
Microsoft zapłaci amatorom za gry na Xboxa 360
Jak pamiętamy, w lutym Microsoft umożliwił umożliwił użytkownikom Xboxów 360 tworzenie własnych gier za pomocą zestawu narzędzi XNA, a następnie udostępnianie ich całemu światu za pośrednictwem Xbox Live Marketplace. Do tej pory były to tytuły zupełnie darmowe, a jedyną nagrodą jaką za swój trud otrzymywali ich autorzy była satysfakcja.
Jak pamiętamy, w lutym Microsoft umożliwił umożliwił użytkownikom Xboxów 360 tworzenie własnych gier za pomocą zestawu narzędzi XNA, a następnie udostępnianie ich całemu światu za pośrednictwem Xbox Live Marketplace. Do tej pory były to tytuły zupełnie darmowe, a jedyną nagrodą jaką za swój trud otrzymywali ich autorzy była satysfakcja. Jakiś czas temu Microsoft zapowiedział nową inicjatywę pozwalającą domowym twórcom na czerpanie zysków ze swoich dzieł, teraz poznaliśmy już więcej szczegółów na jej temat. Pomysł ten zostanie wprowadzony w życie z końcem bieżącego roku.
Jednak jak to wygląda w praktyce? Najpierw trzeba wykupić konto premium (99 USD za rok lub 49 USD za cztery miesiące) w tak zwanym Creators Club zrzeszającym użytkowników XNA. Następnie przygotować swoją grę, którą przetestują inni członkowie tejże społeczności i jeżeli zdecydują, że nie zawiera żadnych potencjalnych zagrożeń trafi ona do Marketplace. Tutaj wyznaczona zostanie cena, jaką potencjalni gracze będę musieli uiścić – i tak za produkcję zajmującą do 50MB będzie to 200 punktów (2,5 USD) Microsoftu, natomiast za większą, do 150MB 400 (5 USD) lub 800 (10 USD) punktów Microsoftu. Nasze zyski są wprost proporcjonalne do ilości pobrań, a maksymalnie wynoszą 70% z całości. Jednak liczba ta może się zmniejszyć o 10-30% w zależności od sposobu promocji, jaki narzuci Microsoft. Płatność następuje co trzy miesiące w walucie obowiązującej w kraju twórcy.