Microsoft publikuje statystyki usługi Xbox Live i nie tylko
Koncern Microsoft nigdy nie ukrywał, że priorytetem i niejako oczkiem w głowie w przypadku platformy Xbox 360 jest dla niego sieciowy system Xbox Live. Nie dziwi więc spore przywiązanie do publikacji wiele mówiących oświadczeń prasowych, przybliżających nam rezultaty osiągane przez poszczególne segmenty usługi
Koncern Microsoft nigdy nie ukrywał, że priorytetem i niejako oczkiem w głowie w przypadku platformy Xbox 360 jest dla niego sieciowy system Xbox Live. Nie dziwi więc spore przywiązanie do publikacji wiele mówiących oświadczeń prasowych, przybliżających nam rezultaty osiągane przez poszczególne segmenty usługi. Dane, które Wam za moment przedstawimy zostały opublikowane w trakcie ostatniego spotkania prasowego, zorganizowanego przez giganta z Redmond w ramach Game Developers Conference. Nie dotyczą one jednak wyłącznie systemu XBL.
Okazuje się, że kilkanaście milionów użytkowników konsoli Xbox 360 (wedle ostatnich szacunków od 15 do 18) zdobyło do tej pory aż miliard Achievementów, czyli Osiągnięć przyznawanych za wykonywanie określonych zadań w poszczególnych grach. Posiadacze 360-tki działali również prężnie na polu zakupów dokonywanych w ramach Xbox Live Marketplace. Do tej pory zakupili oni 20 miliardów punktów, na które wydali w sumie 250 milionów dolarów.
Efektownie prezentują się również statystyki związane z działalnością społeczności zebranej wokół trzeciej odsłony cyklu Halo. Jeśli wierzyć danym Microsoftu, przesyłają oni każdego dnia na serwery gry aż 100 tys. różnego rodzaju dóbr. Są wśród nich w głównej mierze mapy oraz tryby rozgrywki generowane za sprawą wewnętrznego edytora Forge. Jest to wynik o 30% lepszy od rezultatów osiąganych przez serwis YouTube. Interesująco prezentują się również statystyki dotyczące liczby pobranych utworów do gry Rock Band. Produkcja Harmonix, dostępna obecnie jedynie w Stanach Zjednoczonych, przekonała swych właścicieli do zakupienia 3 milionów piosenek.
Microsoft podzielił się także danymi związanymi z powodzeniem narzędzi XNA Game Studio, które umożliwiają tworzenie gier przystosowanych do architektury Xbox 360. Pobrano je aż 800 tys. razy. W oparciu o nie powstało do tej pory 200 gier, z których cztery zostały zakontraktowane przez Microsoft. Programy wchodzące w ich skład znalazły uznanie aż na 400 uniwersytetach.
Na koniec co nieco o sprzedaży gier. W okresie świątecznym 2007 roku najlepiej sprzedającymi się produkcjami w przypadku konsoli Xbox 360 były: BioShock, Halo 3, Madden NFL 08, Assassin's Creed, Mass Effect, Call of Duty 4 oraz Guitar Hero III. Wszystkie one sprzedały się w liczbie co najmniej miliona egzemplarzy.