Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 grudnia 2020, 21:52

Microsoft przejmuje popularną platformę e-sportową

Po nabyciu ZeniMaxu i Bethesdy Microsoft kontynuuje zakupy. Tym razem firma nabyła platformę smash.gg, od lat wykorzystywaną przez tysiące organizatorów zawodów e-sportowych, w tym w bijatykach Nintendo.

Microsoft dawno dał do zrozumienia, że kolejna wojna konsolowa nie jest w centrum zainteresowania firmy. Gigant z Redmond woli skupić się na innych projektach, na przykład powiązanych ze streamingiem oraz e-sportem. O zainteresowaniu tym drugim świadczy wykupienie przez Microsoft smash.gg – platformy dla organizatorów turniejów w grach wideo. Informację przekazano poprzez stronę główną narzędzia, jak również za pośrednictwem serwisu MSN (via Twitter).

Smash.gg rozpoczęło żywot w 2015 roku i – zgodnie z nazwą – początkowo było wykorzystywane głównie do zarządzania turniejami w grach z serii Super Smash Bros. Obecnie platforma wspiera blisko 6 tysięcy organizatorów zawodów nie tylko w bijatykach, ale też takich tytułach jak Fortnite czy Rocket League. Popularność strony wynika w dużej mierze z oferowanego przez nią wsparcia i sporej liczby funkcji pokroju czatu meczowego, wyboru poziomu, kontroli rejestracji etc., co ułatwia życie tak organizatorom turniejów, jak i ich uczestnikom.

Microsoft przejmuje popularną platformę e-sportową - ilustracja #1
Smash.gg od lat wspiera turnieje bijatyk (i nie tylko)

Nie jest jasne, jaka ma być rola smash.gg w planach Microsoftu. Wątpliwe jednak, by przełożyło się to na „przypadkowy” zanik tytułów konkurencji z tej platformy. W końcu strona nadal jest centrum profesjonalnych rozgrywek w Super Smash Bros. Ultimate, zwłaszcza teraz, kiedy epidemia koronawirusa uniemożliwia organizację regularnych turniejów.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej