autor: Maciej Myrcha
Microsoft opatentowuje technologię rozpoznawania ruchu
Porównując sprzętowe specyfikacje konsol nowej generacji, nie da się ukryć, iż "dziecko" Nintendo, Revolution, pozostaje w tyle za rywalami z Microsoftu oraz Sony. Jednak już dawno kierownictwo Nintendo zapowiadało, iż będzie walczyć z konkurencją nie za pomocą sprzętu, ale za pomocą innowacyjnego podejścia do rozrywki. Przykładem tego jest kontroler do Revolution, który m.in. reaguje na ruchy.
Porównując sprzętowe specyfikacje konsol nowej generacji, nie da się ukryć, iż "dziecko" Nintendo, Revolution, pozostaje w tyle za rywalami z Microsoftu oraz Sony. Jednak już dawno kierownictwo Nintendo zapowiadało, iż będzie walczyć z konkurencją nie za pomocą sprzętu, ale za pomocą innowacyjnego podejścia do rozrywki. Przykładem tego jest kontroler do Revolution, który m.in. reaguje na ruchy. Jednak może okazać się, iż w momencie premiery konsoli, Nintendo straci nieco asów z rękawa.
W zeszłym tygodniu bowiem serwis Razoric.com zasugerował, iż Sony pracuje nad podobnym kontrolerem przeznaczonym dla PlayStation 2, a teraz wygląda na to, iż do wykorzystania technologii rozpoznawania ruchu, przymierza się gigant z Redmond. Argumentem przemawiającym za takim stwierdzeniem może być zarejestrowanie przez Microsoft nowej metody "pomiaru przestrzeni". Przekładając na nasze, w patencie opisano technologię pozwalającą na śledzenie ścieżki obiektu w przestrzeni trójwymiarowej za pomocą szeregu kamer. Przy czym technologia ta jest dokładniejsza i bardziej przyjazna dla użytkownika, niż dotychczas wykorzystywane. Co ciekawe, patent został zgłoszony do urzędu juz w sierpniu 2004. Niestety, we wniosku nie wspomniano o grach komputerowych, jednak można przeczytać w nim, iż wspomniana technologia przy pewnych modyfikacjach może znaleźć zastosowanie w urządzeniach zbliżonych parametrami do komputerów osobistych. Jedyne dokładnie opisane we wniosku zastosowanie to śledzenie drogi osoby poruszającej się po pokoju.
Cóż, zapewne przyjdzie nam jeszcze nieco poczekać na oficjalne informacje w sprawie opisywanej technologii, jednak już dzisiaj możemy popuścić nieco wodze wyobraźni. Łącząc ją z kamerą przeznaczoną dla Xboxa 360, otrzymalibyśmy naprawdę "mocny" kontroler!