autor: Marek Grochowski
Microsoft oficjalnie o rzekomej niekompatybilności DirectX 10.1
W ubiegłym tygodniu koncern Microsoft ujawnił, że pracuje już nad kolejną wersją bibliotek DirectX dla systemu Windows Vista, które to zostaną zaimplementowane w najnowszym zbiorze poprawek do tegoż oprogramowania, pakiecie Service Pack 1. W Internecie szybko pojawiły się doniesienia, jakoby DX 10.1 miał być niekompatybilny z kartami graficznymi wspierającymi „jedynie” DX 10.
W ubiegłym tygodniu koncern Microsoft ujawnił, że pracuje już nad kolejną wersją bibliotek DirectX dla systemu Windows Vista, które to zostaną zaimplementowane w najnowszym zbiorze poprawek do tegoż oprogramowania, pakiecie Service Pack 1. W Internecie szybko pojawiły się doniesienia, jakoby DX 10.1 miał być niekompatybilny z kartami graficznymi wspierającymi „jedynie” DX 10.
Oznaczałoby to oczywiście, że gracze, którzy zainwestowali już w drogie podzespoły tylko po to, aby móc w pełni rozkoszować się wizualnym poziomem najnowszych gier, zostali wystawieni do wiatru. Aby być na bieżąco z technicznymi nowinkami, będą musieli ponownie wybrać się do sklepów.
Na szczęście powyższe plotki doczekały się już dementi ze strony samego Microsoftu. Odpowiedzialny za nadzorowanie prac nad Directem Sam Glassenberg oświadczył: „DX10.1 działa w pełni z kartami graficznymi DX10. Żadne wsparcie dla obecnego hardware’u nie zostało usunięte. W zasadzie update poszerza tylko nieco możliwości aktualnego sprzętu (…). Nie spodziewamy się, aby któryś z deweloperów zawołał nagle >>Och, tę grę obsługuje tylko DX 10.1!<<” .
Gracze, którzy wydali spore pieniądze na high-endowe karty graficzne, mogą więc być spokojni – ich sprzęt poradzi sobie z nowymi pomysłami MS. Teraz brakuje już tylko odpowiedniej oferty tytułów zdolnych do wykorzystania dobrodziejstw dziesiątego DirectXa.