autor: Artur Falkowski
Microsoft: Games for Windows to długotrwała inwestycja
Kiedy Doug Lombardi skrytykował inicjatywę Microsoftu Games for Windows, określając ją krótkotrwałą akcją mającą na celu promowanie nowego systemu operacyjnego Vista, nie trzeba było być jasnowidzem, by spodziewać się odpowiedzi od giganta z Redmond.
Kiedy Doug Lombardi skrytykował inicjatywę Microsoftu Games for Windows, określając ją krótkotrwałą akcją mającą na celu promowanie nowego systemu operacyjnego Vista, nie trzeba było być jasnowidzem, by spodziewać się odpowiedzi od giganta z Redmond.
Rich Wickham, dyrektor Microsoftu sprawujący pieczę nad Games for Windows odparł te zarzuty mówiąc, że projekt został opracowany jako długotrwała inwestycja: „Będziemy inwestować w sprzedaż detaliczną, będziemy inwestować w Games for Windows, będziemy dbać o to, by wielkie tytuły wychodziły na tę platformę”. Wickham przyznał, że przedsiębiorstwo pokroju Microsoftu nie wydawałoby milionów dolarów na promowanie akcji, która w założeniu miałaby trwać nie dłużej niż, jak to powiedział Lombardi, sześć miesięcy. „Gdyby rzeczywiście Games for Windows służył jedynie sprzedaży Windows Vista, a cała akcja byłaby tylko formą reklamy nowego systemu, to byłaby zła rzecz dla gier na PC. Pod tym względem całkowicie zgadzam się z Lombardim. Jednak nie jest to to, co próbujemy zrobić i udowodnimy to wraz z czasem” – zapewnił Wickham.