autor: Marzena Falkowska
Microsoft: Co jest z wami nie tak, Azjaci?
Jedna z niepisanych marketingowych zasad głosi: skoro firma chce, by ludzie pragnęli jej produktu, powinna wmówić wszystkim dookoła, że brak chęci posiadania go jest czymś co najmniej niestosownym.
Jedna z niepisanych marketingowych zasad głosi: skoro firma chce, by ludzie pragnęli jej produktu, powinna wmówić wszystkim dookoła, że brak chęci posiadania go jest czymś co najmniej niestosownym.
Idea ta przyświecała najprawdopodobniej Microsoftowi, który uruchomił stronę pod nazwą WhatsWrongWithU.com promującą konsolę Xbox 360 w krajach azjatyckich (Singapur, Hong Kong, Tajwan, Korea). Po wejściu na nią i wybraniu wersji dla Singapuru (jedyna po angielsku) naszym oczom ukazuje się wielki napis „Co jest z wami nie tak?” oraz zdjęcie konsoli z pytaniem „Nie chcecie tego?”. Poniżej przeczytać można o zaletach systemu, wśród których znalazły się między innymi „wspaniałe japońskie gry” i „świetny wygląd”.
Strona ta jest najnowszą próbą podniesienia poziomu sprzedaży X360 w Azji Południowo-Wschodniej, w którym to regionie pozostaje daleko w tyle za konsolami konkurencji. Niestety, trudno uwierzyć w to, by Microsoft zdołał to uczynić za pomocą tak zarozumiałych reklam.