Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 13 grudnia 2007, 07:50

Michael Morhaime wstąpi do Hali Sław

Michael Morhaime z firmy Blizzard Entertainment dołączy do Hali Sław twórców gier komputerowych, powołanej do życia w 1998 roku przez amerykańską organizację AIAS (The Academy of Interactive Arts & Sciences). Współzałożyciel legendarnego studia, które na swoim koncie ma takie hity jak serie Diablo czy WarCraft, oficjalnie wstąpi w szeregi zasłużonych w lutym przyszłego roku.

Michael Morhaime z firmy Blizzard Entertainment dołączy do Hali Sław twórców gier komputerowych, powołanej do życia w 1998 roku przez amerykańską organizację AIAS (The Academy of Interactive Arts & Sciences). Współzałożyciel legendarnego studia, które na swoim koncie ma takie hity jak serie Diablo czy WarCraft, oficjalnie wstąpi w szeregi zasłużonych w lutym przyszłego roku.

Michael Morhaime wstąpi do Hali Sław - ilustracja #1

Morhaime rozpoczął karierę szesnaście lat temu, zakładając wraz z dwoma kolegami (Frank Pearce i Allen Adham) studio Silicon & Synapse. Początkowo firma trudniła się tworzeniem rozmaitych konwersji gier, ale wkrótce zaprezentowała światu swoje własne produkcje, m.in. słynną platformówkę The Lost Vikings. Prawdziwe sukcesy studio zaczęło odnosić od 1994 roku, po zmianie nazwy na Blizzard Entertainment. To właśnie wtedy do sklepów trafił program o nazwie WarCraft: Orcs & Humans, który dał początek niezwykle popularnej serii RTS-ów. Dziś założona przez Morhaime’a firma znana jest przede wszystkim z takich tytułów jak Diablo, StarCraft czy World of WarCraft.

W poprzednich latach do Hali Sław wstąpili:

  • 2007 – Danielle Bunten Berry
  • 2006 – Richard Garriott
  • 2005 – Trip Hawkins
  • 2004 – Peter Molyneux
  • 2003 – Yu Suzuki
  • 2002 – Will Wright
  • 2001 – John Carmack
  • 2000 – Hironobu Sakaguchi
  • 1999 – Sid Meier
  • 1998 – Shigeru Miyamoto

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej