Metro: Redux – urywki gameplaya i 60 fps w wersji na PlayStation 4
Choć studio 4A Games ani firma Deep Silver nie zapowiedziały jeszcze oficjalnie pakietu Metro: Redux, jeden z deweloperów podzielił się z nami szczyptą materiałów z projektu. W sieci pojawiły się dwa króciutkie klipy, które pokazują urywki z rozgrywki i zdradzają, że porty na PlayStation 4 będą działały z szybkością 60 klatek na sekundę.
Tak pierwotnie miała prezentować się zawartość Metro: Redux, ale podobno od tamtego czasu sporo się zmieniło.
Niecałe dwa miesiące temu w jednym z włoskich serwisów o grach wyciekła informacja, że studio 4A Games i firma Deep Silver pracują skrycie nad Metro: Redux – pakietem podrasowanych technologicznie FPS-ów Metro 2033 i Metro: Last Light w wersji na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Nie chcąc trzymać nas niepotrzebnie w niepewności, jeszcze tego samego dnia wydawca serii oficjalnie potwierdził owe doniesienia. Nie zdradził wtedy żadnych szczegółów, nie licząc informacji, że omawiany projekt zostanie formalnie zapowiedziany jeszcze przed tegorocznymi targami E3. Impreza zbliża się wielkimi krokami, a ogłoszenia od Deep Silver jak nie było, tak nie ma, jednak jeden z członków studia 4A Games podzielił się z nami wczoraj szczyptą materiałów z Metro: Redux.
- Producent: 4A Games
- Wydawca: Deep Silver
- Co to jest: pakiet next-genowych portów gier Metro 2033 i Metro: Last Light (FPS-ów w realiach post-apo)
- Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4
- Termin premiery: 2014?
Mamy tu do czynienia z dwoma postami dewelopera w serwisie Vine. W oryginalnej formie znajdziecie je tutaj i tutaj, natomiast same klipy, które w nich umieszczono, możecie zobaczyć w kompilacji na powyższym filmiku (dodana do niego ścieżka dźwiękowa nie jest oryginalna – zamiast muzyki powinno być słychać odgłosy ze studia – a ponadto jest on mniej płynny niż materiał z oryginalnego źródła). Migawki ze świecącym kontrolerem DualShock, ekranem startowym konsoli PlayStation 4 (w pierwszym poście) i rozpiską sterowania z charakterystycznymi przyciskami (w drugim poście) nie pozostawiają wątpliwości co do tego, z jaką platformą sprzętową mamy do czynienia.
Niestety, wszystkie materiały zostały nagrane kamerą trzymaną w dłoni przez dewelopera, zatem trudno ocenić postępy w sferze grafiki – zwłaszcza że samej rozgrywki jest w sumie nie więcej niż kilka sekund. Uwagę zwraca też ujęcie pokazujące narożnik ekranu, w którym widnieje szybkościomierz – zdradza on, że gry z pakietu Metro: Redux (albo przynajmniej jedna z nich) w wersji na PlayStation 4 będą działały w 60 klatkach na sekundę. Na więcej informacji przyjdzie nam poczekać do oficjalnej zapowiedzi omawianego tytułu – ta zaś faktycznie powinna nastąpić jeszcze przed E3, zważywszy na umieszczony w pierwszym poście komunikat o treści: „Gotowi? Bo jesteśmy już naprawdę blisko...”.