Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 maja 2013, 11:40

autor: Kamil Zwijacz

Metro: Last Light - producenci ujawniają różnice gry w poszczególnych wersjach DirectX

Szef działu technicznego w studiu 4A Games - Oles Shishkovtsov - wyjawił różnice gry Metro: Last Light działającej na poszczególnych wersjach DirectX. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że wszystkie efekty związane z wykorzystaniem technologii PhysX, zarezerwowanej dla kart firmy Nvidia, będą dostępne także dla posiadaczy mocnych komputerów z układami AMD.

Twórcy gry Metro: Last Light ujawnili w rozmowie z przedstawicielem serwisu PCGamesHardware.de, że nowa produkcja korzystająca z DirectX 11 jest o 15% wydajniejsza od wersji działającej na DirectX 9. Poinformowano także, że posiadacze kart AMD będą mogli uzyskać wszystkie efekty oferowane przez technologię PhysX.

Metro: Last Light - premiera w Polsce nastąpi 17 maja. - Metro: Last Light - producenci ujawniają różnice gry w poszczególnych wersjach DirectX - wiadomość - 2013-05-04
Metro: Last Light - premiera w Polsce nastąpi 17 maja.

Żeby osiągnąć fizykę na układach AMD, która opowiadać będzie tej oferowanej w kartach firmy Nvidia, należy posiadać komputer z najwyższej półki, jednak warto odnotować, że gra nie będzie mieć żadnych ekskluzywnych funkcji. Oles Shishkovtsov, szef działu technicznego w studiu 4A Games, wyjawił również, że teselacja (dzielenie wielokątów na mniejsze, które mają za zadanie dokładniej odwzorowywać daną płaszczyznę) działać będzie w dwóch trybach. W jednym przypadku technika wykorzystana zostanie tylko na wybranych przedmiotach, w drugim na wszystkich.

Ujawniono także różnice w działaniu gry na kolejnych wersjach DirectX. Najlepiej będzie się grać korzystając z „jedenastki”, gdyż to dla tej edycji zarezerwowano wspomnianą wcześniej teselację i niektóre efekty, np. POM (Parallax Occlusion Mapping). Pomiędzy DirectX 10 i 9 nie będzie niemal żadnej przepaści technicznej, jednak „dziesiątka” ma działać szybciej.

Ostatnią ujawnioną ciekawostką jest wykorzystanie SSAA (super-sampling anti-aliasing), natomiast podstawową metodą służącą do wygładzania krawędzi jest technologia nazwana AAA, która korzysta z FXAA (Fast Approximate Anti-Aliasing) i nie będzie się dało jej wyłączyć. Według Shishkovtsova podyktowane jest to tym, że MSAA (Multisample anti-aliasing) odchodzi już do lamusa.

Co to wszystko oznacza dla zwykłych graczy, którzy nie zagłębiają się w poszczególne efekty, technologie i sztuczki graficzne? To co zwykle, czyli im mocniejszy mamy komputer, tym uzyskamy lepszą oprawę graficzną. Przy okazji warto zaznajomić się z wymaganiami sprzętowymi Metro: Last Light, które nie należą do najniższych.

Metro: Last Light to kontynuacja gry Metro 2033 z 2010 roku. Historia opowiada o dalszych losach ludzi żyjących w moskiewskim metrze. Gracz wciela się w Artema, bohatera „jedynki”, który musi stawić czoła wielu niebezpieczeństwom. Produkcja ukaże się w polskiej wersji językowej (napisy) 17 maja bieżącego roku na konsolach Xbox 360, PlayStation 3 i komputerach PC.