Metro Exodus - dobra sprzedaż na Steamie
Roczne opóźnienie premiery w stosunku do Epic Games Store nie zaszkodziło mocno wynikom sprzedaży Metro Exodus na Steamie. Od momentu powrotu na platformę studia Valve gra znalazła już ponad 200 tys. nabywców.
- Na Steamie od 14 lutego 2020 r: 200 tys. egz.
- Na Steamie od 14 lutego 2019 r. (szacunkowe): 423 tys. egz.
- W Epic Games Store przez 11 miesięcy (szacunkowe): 707 tys. egz.
W zeszły piątek do sprzedaży na Steamie trafiła wreszcie gra Metro Exodus, kończąc tym samym trwający rok okres, w trakcie którego produkcja dostępna była tylko w serwisie Epic Games Store. Okazuje się, że na ten ruch czekało wielu graczy, gdyż projekt bardzo dobrze radzi sobie w sklepie studia Valve.
Podczas omawiania wyników finansowych grupy Embracer (której częścią jest wydawca gry, czyli firma Deep Silver), prezes Lars Wingefors pochwalił się, że od 14 lutego tego roku grę Metro Exodus zakupiło na Steamie już 200 tysięcy osób. Wyraził także zadowolenie z tego, jak dobrze produkcja radzi sobie w Chinach.
Warto przypomnieć, że przed premierą Metro Exodus przez długi czas można było kupić na Steamie. Umowę na wyłączność z Epic Games Store podpisano na krótko przed rynkowym debiutem i zanim weszła w życie grę zdążyło nabyć prawie 200 tys. użytkowników serwisu studia Valve.
Według danych płatnej wersji Steam Spy, obecnie grę Metro Exodus posiada na Steamie 423 tys. osób. To tylko szacunki, ale pokrywają się z podanymi wcześniej liczbami. Nie znamy również wyników z Epic Games Store, ale według danych strony PlayTracker w ciągu 11 miesięcy od premiery strzelanka znalazła w tym sklepie 707 tys. nabywców.
Przypomnijmy, że produkcja zadebiutowała 14 lutego ubiegłego roku na PC, Xboksie One i PlayStation 4. Tytuł przypadł do gustu naszemu redaktorowi, który wystawił mu notę 8.5/10. Gra otrzymała dwa duże dodatki fabularne - Metro Exodus: The Two Colonels oraz Metro Exodus: Sam's Story. Drugi z nich ukazał się w ubiegłym tygodniu i jest ostatnim planowanym DLC.
Sukces projektu w serwisie studia Valve pokazał, że produkcje będące wcześniej exclusive’ami w Epic Games Store mogą się dobrze sprzedawać także tam. Metro Exodus to najważniejsza z dotychczasowych premier tego typu, ale nie jedyna. Według szacunków Hades: Battle out of Hell znalazł na Steamie już 370 tys. nabywców. Znacznie gorzej radzi sobie Ashen (z wynikiem 24 tys. egzemplarzy).
- Oficjalna strona gry
- Wszystko o Metro Exodus
- Recenzja gry Metro Exodus – Red Dead Redemption 2 wśród FPS-ów
- Metro Exodus - poradnik do gry