Marvel a la XCOM najpewniej bez znanych superbohaterów. Gracz stworzy własnych herosów
Najnowsze plotki sugerują, że osadzona w uniwersum Marvela turowa gra studia Firaxis nie pozwoli na dowodzenie znanymi superbohaterami. Gracze stworzą własnych herosów.
Od kilku miesięcy krążą plotki o nowej grze studia Firaxis, która ma połączyć turową rozgrywkę w stylu serii XCOM z realiami komiksowego uniwersum wydawnictwa Marvel. Najnowsze doniesienia sugerują, że w produkcji nie pokierujemy żadnymi znanymi superbohaterami. Najpewniej obejmiemy dowództwo nad oddziałem wykreowanych przez nas nowych herosów.
Te informacje są mocno zaskakujące, ale ich źródłem jest zazwyczaj bardzo dobrze poinformowany dziennikarz Jeff Grubb. Ujawnił je w trakcie podcastu Giant Bomb. Jest on dostępny tylko dla osób opłacających subskrypcję, ale serwis VGC podsumował najważniejsze fakty z tej audycji.
Według Grubba, pomimo braku znanych superbohaterów w oddziale gracza, produkcja będzie mocno osadzona w uniwersum Marvela, czerpiąc pełnymi garściami z komiksów tego wydawnictwa. Co ciekawe, ma gra ma się koncentrować na mistycznej / nadprzyrodzonej stronie tej marki, a wśród wrogów pojawią się wampiry. Wzorem serii XCOM otrzymamy dużą swobodę rozwoju zdolności postaci i modyfikowania ich wyglądu.
Do czasu oficjalnej zapowiedzi gry do wszystkich tych informacji należy podchodzić z dużym dystansem. Na szczęcie na konkrety nie powinniśmy czekać długo. Niedawno będąca właścicielem studia Firaxis firma Take-Two Interactive poinformowała, że w tym miesiącu ujawni „nową ekscytującą markę” i prawie na pewno chodzi właśnie o produkcję ze świata Marvela. Najbardziej naturalnym momentem na to wydaje się być tegoroczna edycja imprezy Gamescom, która ruszy 25 sierpnia.
Brak znanych superbohaterów wydaje się ciekawym, ale trochę ryzykownym pomysłem. Dekadę temu podobne rozwiązanie wykorzystano w grze X-Men: Destiny studia Silicon Knights, gdzie kierowaliśmy nowymi mutantami, stworzonymi specjalnie na potrzeby tego tytułu. Ten projekt okazał się wielką klapą, ale było to spowodowane jego ogólną słabą jakością. Firaxis Games nie ma w zwyczaju tworzyć takich porażek.