Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 sierpnia 2009, 10:20

autor: Piotr Doroń

Mafia II bez wsparcia dla DX10 i DX11

Mafia II na targach gamescom robi na wszystkich ogromne wrażenie. Dzieło ekipy 2K Czech wydaje się być dopracowane niemal w każdym elemencie, w związku z czym podjęcie rywalizacji o najlepszą grę akcji przyszłego roku nie powinno być dla niej żadnym problemem. W posiadanie kolejnych informacji na jego temat weszli dziennikarze serwisu PC Games Hardware.

Mafia II na targach gamescom robi na wszystkich ogromne wrażenie. Dzieło ekipy 2K Czech wydaje się być dopracowane niemal w każdym elemencie, w związku z czym podjęcie rywalizacji o najlepszą grę akcji przyszłego roku nie powinno być dla niej żadnym problemem. Potwierdzają to choćby wrażenia z testu grywalnej wersji dzieła, jakie przygotował dla Was Vercetti. W posiadanie kolejnych informacji na jego temat weszli dziennikarze serwisu PC Games Hardware.

Mafia II bez wsparcia dla DX10 i DX11 - ilustracja #1

Otóż, z informacji przekazanych przez producentów gry wynika, że silnik graficzny Mafia II powstał w całości na bazie bibliotek DirectX 9, w związku z czym gra, przynajmniej na początku, nie zaoferuje wsparcia dla DX10 i DX11. Najnowsze zrzuty ekranowe pokazują jednak, że nie jest to wcale wielką przeszkodą – produkcja prezentuje się bowiem naprawdę dobrze (w ruchu jest jeszcze lepiej). Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że choć Mafia II będzie tytułem multiplatformowym, to jednak wersja pecetowa jest tą główną. Stąd też zaoferuje ona m.in. najbardziej zaawansowaną oprawę graficzną. Ma to umożliwić wsparcie dla procesora PhysX, który będzie odpowiedzialny nie tylko za takie oczywistości jak fizyka, ale również zachowanie dynamicznego, interaktywnego dymu.

Mafia II bez wsparcia dla DX10 i DX11 - ilustracja #2

Mafia II zostanie wydana jednocześnie w wersjach na PC oraz konsole PlayStation 3 i Xbox 360. Do debiutu gry dojdzie na początku przyszłego roku 2010 roku.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej