Luty w USA pod znakiem BioShock 2
O ile styczeń w Stanach Zjednoczonych należał do Mass Effect 2, o tyle luty upłynął pod znakiem kontynuacji fenomenalnego BioShocka. Innymi zjawiskami wartymi uwagi okazał się 30% wzrost sprzedaży konsoli PlayStation 3 względem wyników z ubiegłego roku, a także wyprzedzenie Wii przez Xboksa 360.
O ile styczeń w Stanach Zjednoczonych należał do Mass Effect 2, o tyle luty upłynął pod znakiem kontynuacji fenomenalnego BioShocka. Innymi zjawiskami wartymi uwagi okazał się 30% wzrost sprzedaży konsoli PlayStation 3 względem wyników z ubiegłego roku, a także wyprzedzenie Wii przez Xboksa 360.
BioShock 2
Z informacji amerykańskiej grupy NPD wynika jednak, że nie pomogło to tamtejszemu rynkowi w uniknięciu strat. W przypadku gier odnotowany został 15% spadek przychodów (do 737 milionów dolarów) względem analogicznego okresu z roku ubiegłego. Na pierwszym miejscu listy najpopularniejszych produkcji w lutym uplasował się wspomniany BioShock 2 w wersji na Xboksa 360 (edycja na PS3 nie zdołała wskoczyć do pierwszej dziesiątki notowania). Dzieło firmy 2K Games do końca ubiegłego miesiąca znalazło wśród amerykańskich posiadaczy platformy Microsoftu 562,900 nabywców.
Na kolejnych miejscach podium uplasowała się platformówka New Super Mario Bros. Wii (555,600 egzemplarzy), a także Call of Duty: Modern Warfare 2 w wersji na Xboksa 360 (314,300 egzemplarzy). W przypadku odsłony na PlayStation 3 dzieło studia Infinity Ward mogło liczyć na zainteresowanie 252,800 graczy. W pierwszej dziesiątce znalazły się również obie edycje gry akcji Dante’s Inferno, a także świetne Heavy Rain.
Lp. | Tytuł | Platforma | Sprzedaż w lutym 2010 roku |
1. | X360 | 562,900 | |
2. | Wii | 555,600 | |
3. | X360 | 314,300 | |
4. | Wii | 275,400 | |
5. | Wii Sports Resort (w zestawie z MotionPlus) | Wii | 272,500 |
6. | PS3 | 252,800 | |
7. | X360 | 246,500 | |
8. | PS3 | 242,500 | |
9. | X360 | 224,700 | |
10. | PS3 | 219,300 |
Jeszcze słabsze rezultaty odniesione zostały na polu konsol. 20% spadek sprzedaży spowodował, że przychód z tego tytułu wyniósł 535 milionów dolarów. W lutym najlepiej poradziła sobie przenośna konsola firmy Nintendo. DS znalazł w ubiegłym miesiącu 613,200 nabywców wśród mieszkańców Stanów Zjednoczonych. Wśród platform stacjonarnych po raz pierwszy od września 2007 roku (czyli premiery Halo 3) na czele zestawienia uplasował się Xbox 360 (422 tysiące egzemplarzy). Wyprzedził on jednak Wii głównie z powodu spadku sprzedaży tej konsoli (397 tysięcy egzemplarzy). 30% wzrost popularności względem lutego 2009 roku odnotowało PlayStation 3, które zakupiło 360,100 Amerykanów. Ostatnie dwa wzięte pod uwagę miejsca przypadły PSP (133,400 egzemplarzy) oraz PlayStation 2 (nieco ponad 100 tysięcy egzemplarzy).
Lp. | Platforma | Sprzedaż w lutym 2010 roku |
1. | DS | 613,200 |
2. | Xbox 360 | 422,000 |
3. | Wii | 397,900 |
4. | PlayStation 3 | 360,100 |
5. | PSP | 133,400 |
6. | PlayStation 2 | 101,900 |
Grupa NPD odnotowała także 1% spadek sprzedaży na rynku akcesoriów (względem wyników z analogicznego okresu ubiegłego roku). Przychód uzyskany z tego tytułu wyniósł 206 milionów dolarów. W sumie, w lutym 2010 roku amerykański rynek elektronicznej rozrywki mógł się pochwalić ogólną sprzedażą na poziomie 1,48 miliarda dolarów – niższą o 15% aniżeli w lutym 2009 roku.